Από δω και μπρος θα πηγαίνουμε όλοι με 30km/h…
Έρχονται ζώνες με 30 χλμ/ώρα στις πόλεις της Ελλάδας – Το υπό διαβούλευση Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021- 2030 περιλαμβάνει μία σειρά από επεμβάσεις στο αστικό και το υπεραστικό δίκτυο – Δείτε τα μέτρα που βρίσκονται στο τραπέζι
Φιλόδοξους στόχους για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων θέτει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, το οποίο έχει περάσει στη δεύτερη φάση δημόσιας διαβούλευσης. Η χώρα μας σημείωσε μείωση κατά 54% του αριθμού των νεκρών σε τροχαία δυστυχήματα την περασμένη δεκαετία (2011-2020), κάτι όμως που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον περιορισμό των μετακινήσεων λόγω της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας.
Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο περιλαμβάνονται μία σειρά από επεμβάσεις τόσο στο αστικό περιβάλλον όσο και στο υπεραστικό οδικό δίκτυο, για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Όπως αναφέρεται, «η συνύπαρξη όλων των χρηστών του οδικού δικτύου στο αστικό περιβάλλον (πεζοί, αυτοκίνητα, λεωφορεία, φορτηγά, μοτοσυκλέτες, ποδήλατα, οχήματα μικροκινητικότητας κ.α.) καθιστούν επιτακτική την ανάγκη εκπόνησης και εφαρμογής των νέων Σχεδίων Αστικής Βιώσιμης Κινητικότητας καθώς και συστηματικών ελέγχων οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου οδικού δικτύου και συστηματικών επεμβάσεων οδικής ασφάλειας».
Ως παρεμβάσεις στις πόλεις αναφέρονται χαρακτηριστικά:
Ζώνες 30 χλμ./ώρα σε όλες τις κεντρικές αστικές περιοχές
Δημιουργία κυκλικών κόμβων
Επανασχεδιασμός διασταυρώσεων
Διαπλάτυνση πεζοδρομίων
Αναβάθμιση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού, συντήρηση βλάστησης
Μέτρα Ήπιας Κυκλοφορίας
Όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα έξω από όλα τα Σχολεία
Αναβάθμιση διαβάσεων πεζών
Δημιουργία υποδομών για κυκλοφορία ποδηλάτων
Σχετικά με το υπεραστικό οδικό δίκτυο (πλην αυτοκινητοδρόμων), προτείνονται βελτιώσεις για τον περιορισμό των οδικών ατυχημάτων και των συνέπειών τους:
Μείωση ορίων ταχύτητας σε 80 χλμ/ώρα
Επανασχεδιασμός χάραξης οδού, τροποποίηση διατομών, επανασχεδιασμός κόμβων, ανισοπεδοποίηση κόμβων, δημιουργία κυκλικών κόμβων
Βελτιώσεις σε Επικίνδυνες Θέσεις: σήμανση, στηθαία ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμός, διαμόρφωση παρόδιου χώρου, ορατότητα, συντήρηση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού και βλάστησης, επεμβάσεις στις ισόπεδες διαβάσεις τρένων)
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέπτυξε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021- 2030, υπό τον συντονισμό της Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας και με την επιστημονική υποστήριξη του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Η ανάπτυξη του νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας βασίστηκε σε όλες τις νέες διεθνείς τάσεις, στη λεπτομερή ανάλυση των δυνατοτήτων της ελληνικής πραγματικότητας καθώς και στη συστηματική ευρεία διαβούλευση.
Πηγή: cretanews.gr