ΒΟΑΚ: Μειοδότης στο τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος η ΑΚΤΩΡ

8:22 π.μ. - Τετάρτη, 23 Φεβρουαρίου 2022
08:02 π.μ. - Τετ, 23/22/2022
Image: ΒΟΑΚ: Μειοδότης στο τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος η ΑΚΤΩΡ

Το υπουργείο Υποδομών φιλοδοξεί να ξεκινήσει η κατασκευή του ανατολικού τμήματος τους ΒΟΑΚ μέσα στο τρέχον έτος

Ολοκληρώθηκε με μεγάλη συμμετοχή ο διαγωνισμός για το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ αναφορικά με το τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος, με την εταιρεία ΑΚΤΩΡ να μειοδοτεί.

Σε πρώτο χρόνο το νικητήριο σχήμα θα αναδειχθεί σε προσωρινό ανάδοχο, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν ενστάσεις ή προσφυγές από τους άλλους συμμετέχοντες το επόμενο διάστημα.

Εν συνεχεία η σχετική σύμβαση θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, θα παρουσιαστεί στη Βουλή και τέλος θα μπουν οι υπογραφές.

Το υπουργείο Υποδομών φιλοδοξεί να ξεκινήσει η κατασκευή του ανατολικού τμήματος τους ΒΟΑΚ μέσα στο τρέχον έτος.

Η απόφαση αναφορικά με το μέλλον του τμήματος Νεάπολης-Αγίου Νικολάου συμπληρώνει και επίσημα το παζλ του αυτοκινητόδρομου. Ειδικότερα, το τμήμα που ολοκληρώνει τον ΒΟΑΚ έχει μήκος 14,5χλμ, ενώ το κόστος του, συνυπολογισμένου του ΦΠΑ, ανέρχεται σε 186 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 136,29 εκατ. ευρώ).

Συγκεκριμένα, το έργο αφορά στη μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με τη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάµενου τµήµατος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος σε τετράιχνη αρτηρία µε δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωρισµένου καταστρώµατος κυκλοφορίας, συνολικού πλάτους 22,50 μέτρα.

Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε σήμερα σωρευτικά με την υποβολή των φακέλων και την αποσφράγιση των προσφορών.

Στόχος του υπουργείου ΥΠΟΜΕ είναι να αναδειχθεί ο ανάδοχος σύντομα και εντός του έτους να υπογραφεί η σύμβαση για να ξεκινήσουν τα έργα.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 36 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Τα κονδύλια για την υλοποίηση του έργου θα χορηγηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Χαρακτηριστικά του μεγάλου έργου

Στον ΒΟΑΚ με τη δημοπράτηση στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, τα έργα που θα γίνουν είναι σημαντικά.

Στο αντικείμενο του προς κατασκευή έργου περιλαμβάνεται η εκτέλεση των κάθε είδους χωματουργικών εργασιών (µε τα σχετικά έργα δανειοθαλάµων και αποθεσιοθαλάµων), τεχνικών έργων (Γεφυρών, έργων µερικής ή ολικής κάλυψης λωρίδων (Cut & Cover), Άνω & Κάτω ∆ιαβάσεων, οχετών, τοίχων, κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεων, κ.λπ.), έργων ευστάθειας πρανών και βελτίωσης συµπεριφοράς των έργων έναντι υποχωρήσεων (εξυγιάνσεις, τυχόν απαιτούμενα αντίβαρα, κ.λπ.), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης, περίφραξης των οδικών έργων, αποχέτευσης – αποστράγγισης, ηλεκτροµηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισµού, σηματοδότησης κ.λπ.), εγκατάστασης πρασίνου, συντήρησης πρασίνου, µμετατόπισης – αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ.

Στο έργο περιλαμβάνεται, ως δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του Δημοσίου και εκτιμώμενη αξία 13.709.677,42 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α. 24%), η βελτίωση διατομής και γεωμετρίας της Π.Ε.Ο. Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων,

Συνεχίζονται οι διαγωνισμοί

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι δύο πρώτοι διαγωνισμοί του ΒΟΑΚ. Υπενθυμίζεται ότι στις 24 Ιανουαρίου αναμένεται να δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη. Ο διαγωνισμός ύψους 377 εκατ. ευρώ πραγματοποιείται με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ.

Αναφορικά με το τμήμα Χανιά Χερσόνησος, το σχέδιο βρίσκεται σε φάση αναμονής της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων της μελέτης. Εν συνεχεία θα προχωρήσει στην τελική φάση των δεσμευτικών προσφορών. Το έργο αυτό ύψους 1,1, δισ. ευρώ θα προχωρήσει με τη μέθοδο της παραχώρησης. Στο τμήμα αυτό προβλέπεται ως προαίρεση η επέκταση του δρόμου από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο.

neakriti.gr