Δουλούμης: Αισιόδοξος για την αύξηση της ζήτησης προϊόντων από μέσα Ιουνίου

12:52 μ.μ. - Τετάρτη, 22 Μαΐου 2024
12:05 μ.μ. - Τετ, 22/52/2024
Image: Δουλούμης: Αισιόδοξος για την αύξηση της ζήτησης προϊόντων από μέσα Ιουνίου

Η σταθεροποίηση του τουρισμού θα βοηθήσει την τοπική αγορά

Για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά μίλησε στον Ηχώ 99,8 ο κ. Φώντας Δουλούμης, μέλος του Δ.Σ. του αγροτικού συνεταιρισμού «Ανατολή».

Όπως ανέφερε ο κ. Δουλούμης είμαστε στο μέσο μιας συγκυρίας που δεν είναι ευνοϊκή για εμάς. Ο καιρός έχει βοηθήσει πολύ στην πρωιμότητα των προϊόντων της υπόλοιπης Ελλάδας και ο τουρισμός δεν απορροφά ακόμα τον όγκο των προϊόντων που θα θέλαμε. Η κατρακύληση των τιμών ίσως οφείλεται και στο χαμηλό κόστος παραγωγής των προϊόντων της υπόλοιπης Ελλάδας λόγω του ήπιου καιρού. Από τα μέσα Ιουνίου και μετά θα στερεοποιηθούμε τουριστικά οπότε θα αρχίσουν τα πράγματα να φτιάχνουν. Αν και όπως μας είπε η αγορά δεν προβλέπεται, η εικόνα που έχει είναι ότι μετά την απομάκρυνση των πρώτων καλλιεργειών των οποίων τα προϊόντα αυτή τη στιγμή πετιούνται, τα προϊόντα από καινούριες καλλιέργειες θα έχουν καλύτερη τύχη. Μέσα στο καλοκαίρι ίσως αντιμετωπίσουμε και πρόβλημα διοχέτευσης προϊόντων καθώς οι δεύτερες καλλιέργειες έχουν δύο μήνες παραγωγής και δεδομένων των καιρικών συνθηκών δεν ξέρει πόσο θα αντέξουν. Οι παραγωγοί που θα καταφέρουν να συγκομίσουν ντομάτες μέσα στον Ιούλιο πιστεύει ότι θα πάνε καλά αλλά δεν εμφανίστηκε το ίδιο αισιόδοξος για τα άλλα προϊόντα. Στην Κρήτη είμαστε μία ανεξάρτητη αγορά και πιστεύει ότι με το άνοιγμα του τουρισμού η τοπική αγορά θα κινηθεί καλύτερα. Η αγορά της ντομάτας είναι λίγο καλύτερη αυτή την εβδομάδα με τις νέες καλλιέργειες ντομάτας και αγγουριού να πωλούνται γύρω στα 0,60 με 0,70 λεπτά.

Σχετικά με τα προϊόντα που πετιούνται, μας ενημέρωσε ότι δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα καθώς δεν υπάρχει λόγος. Εάν ήταν μία Πανευρωπαϊκή συγκυρία και είμασταν ομάδες παραγωγών θα είχε νόημα η καταγραφή τους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει φοβερές παραξενιές και κάποια καλά. Εμείς σαν Ιεράπετρα και σαν παραγωγοί πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε να ακολουθήσουμε. Θέλουμε να είμαστε ανεξάρτητοι και να συνεχίσουν τα πράγματα να είναι όπως σήμερα ή να κάνουμε κάτι οργανωμένο. Οι εποχές δεν προβλέπεται να είναι εύκολες καθώς οι μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρίες έτρεξαν να καλύψουν το κενό των κηπευτικών που δημιουργήθηκε με την ενεργειακή κρίση φτιάχνοντας τεράστιες εκτάσεις θερμοκηπίων. Γι’ αυτό και μάχονταν να ανοίξουν τα σύνορα για προϊόντα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης κάτι που τελικά κατάφεραν, με τον κ. Δουλούμη να συμβουλεύει τους παραγωγούς να αντιδράσουν σε όλες αυτές τις εξελίξεις και να μην παρακολουθούν μουδιασμένοι.