Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι: μια κερδοφόρα διοργάνωση

7:48 μ.μ. - Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου 2018
07:02 μ.μ. - Τετ, 14/48/2018
Image: Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι:  μια κερδοφόρα διοργάνωση

Δεκαπέντε χιλιάδες καρναβαλιστές, εκατό χιλιάδες επισκέπτες και τζίρος εκατομμυρίων ευρώ μέσα σ’ έναν μήνα.

 
Πώς τα κατάφερε ο Δήμος Ρεθύμνου να μετατρέψει το καρναβάλι του Ρεθύμνου – το δεύτερο πλέον μετά την Πάτρα- σε μια ιδιαίτερα κερδοφόρα διοργάνωση για όλη την πόλη; Με επαγγελματισμό και σοβαρή προετοιμασία που αρχίζει από τον Σεπτέμβριο, κυρίως όμως με τη στενή συνεργασία ξενοδόχων, επιχειρηματιών και συνολικά όλης της τοπικής κοινωνίας που συμμετέχει με κάθε τρόπο, γνωρίζοντας πως ό,τι προσφέρει είναι ανταποδοτικό.

Η αντιδήμαρχος Τουρισμού Ρεθύμνου Πέπη Μπιρλιράκη είπε στην “Π”: “Το καρναβάλι  μας πραγματοποιείται εδώ και χρόνια αλλά από το 2013 αρχίσαμε να επικοινωνούμε αυτό που κάνουμε και κάθε χρόνο το βελτιώνουμε και κάνουμε ένα βήμα μπροστά. Καταφέραμε να ανέβουμε στη δεύτερη θέση μετά το καρναβάλι της Πάτρας και υποδεχόμαστε επισκέπτες από όλη την Κρήτη, την Ελλάδα και το εξωτερικό. Μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων του Δήμου ασχολούμαστε με την προετοιμασία των εκδηλώσεων που φέτος διαρκούν από 27 Ιανουαρίου έως 19 Φεβρουαρίου από τον Σεπτέμβριο”.
 
Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο, το κλειδί για την επιτυχία του δεν βρίσκεται μόνο στην καλή διοργάνωση αλλά και στη συνεργασία φορέων, επιχειρηματιών και τοπικής κοινωνίας.
 
Αλλωστε, ο Δήμος Ρεθύμνου έχει φροντίσει να οργανώνει εκδηλώσεις και τις τέσσερις εποχές του χρόνου για να αυξάνει την επισκεψιμότητα. Το καλοκαίρι με το Φεστιβάλ Κρητικής Διατροφής, το φθινόπωρο με το Αναγεννησιακό Φεστιβάλ, τα Χριστούγεννα με την Παιχνιδοχώρα, τον Ιανουάριο – Φεβρουάριο με το Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι.
 
Επιπλέον φροντίζουν να φιλοξενούν πολλούς Ελληνες και ξένους δημοσιογράφους σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, οι οποίοι περνάνε τόσο καλά στο Ρέθυμνο, που γράφουν ιδιαίτερα κολακευτικά κείμενα για τον προορισμό και όλα αυτά που προσφέρει στον επισκέπτη.

 
“Εχουμε γίνει boutique προορισμός και αυτό μας ικανοποιεί ιδιαίτερα” είπε η κα Μπιρλιράκη και συμπλήρωσε: “Φέτος έχουμε και τους τουρίστες που κυκλοφορούν στην πόλη μέσω του νέου προγράμματος του χειμερινού τουρισμού. Επιπλέον, το 2018 το Ρέθυμνο επελέγη από ευρωπαϊκή επιτροπή να γίνει η Ευρωπαϊκή Πόλη του Κρασιού, εκπροσωπώντας τους αμπελώνες της Κρήτης.
 
Θα πραγματοποιήσουμε τουλάχιστον τρεις μεγάλες εκδηλώσεις, σεμινάρια κ.λπ. στο πλαίσιο αυτής της διοργάνωσης. Προσπαθούμε να τα αξιοποιούμε όλα αυτά και οι συνολικές προσπάθειές μας έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς προς όφελος όλης της κοινωνίας του Ρεθύμνου” τόνισε.

Ο άνθρωπος που έχει συμβάλει καθοριστικά στην προβολή όλων όσα γίνονται στο Ρέθυμνο είναι η δημοσιογράφος Βίκυ Βαμιεδάκη, υπεύθυνη επικοινωνίας και του καρναβαλιού, η οποία αναφέρει: “Υπάρχει σχεδιασμός, πρόγραμμα, καλή προετοιμασία και όλα δουλεύουν στο Ρέθυμνο σαν “καλοκουρντισμένο ρολόι”.
 
Η πόλη ήταν έτοιμη να υποδεχθεί όλο αυτό τον κόσμο και όταν πριν λίγα χρόνια αρχίσαμε να επικοινωνούμε τις εκδηλώσεις, πετύχαμε αυτό που θέλαμε, που είναι μια προσπάθεια η οποία συνεχίζεται συνεχώς”.
 
Σύμφωνα με την ίδια, δεν υπάρχει ούτε μια οικογένεια στο Ρέθυμνο που τουλάχιστον ένα μέλος της να μην συμμετέχει στο καρναβάλι, ενώ ξενοδόχοι και επιχειρηματίες συνεργάζονται στενά για έναν κοινό σκοπό, που ωφελεί τους πάντες στην περιοχή.
 
Οι δημοσιογράφοι έχουν γίνει πια πρεσβευτές του Ρεθύμνου
Ένα βασικό κομμάτι της δουλειάς της είναι η  υποδοχή δημοσιογράφων πολλές φορές τον χρόνο και κάθε χρόνο, οι οποίοι ζουν τους ρυθμούς του καρναβαλιού, συμμετέχουν στις γαστρονομικές εκδηλώσεις και γενικά σε οτιδήποτε οργανώνεται στο Ρέθυμνο και πρέπει να επικοινωνηθεί.
 
“Το Ρέθυμνο” λέει η Βίκυ Βαμιεδάκη, “δεν είναι μόνο η πόλη, έχει και 103 χωριά. Οι δημοσιογράφοι φιλοξενούνται στα ξενοδοχεία, τρώνε στα εστιατόρια, πραγματοποιούν επισκέψεις στην ενδοχώρα. Τη φιλοξενία την προσφέρουν οι ίδιοι οι επιχειρηματίες με μεγάλη χαρά, γιατί ξέρουν ότι αυτό που κάνουν είναι για το καλό της πόλης τους, η οποία θα προβληθεί. Έρχονται δημοσιογράφοι από την Κρήτη, την Ελλάδα και το εξωτερικό.
 
Τώρα πια έρχονται σαν φίλοι της πόλης, την έχουν αγαπήσει, οι κάτοικοι τους χαιρετούν στον δρόμο και τα κείμενα που γράφουν ή τα ρεπορτάζ τους στα κανάλια έχουν προσωπικό χαρακτήρα. Έχουν γίνει οι πρεσβευτές του Ρεθύμνου και μας ευχαριστεί ιδιαίτερα αυτό”.


Τα ρεπορτάζ και τα αφιερώματα στο Ρέθυμνο αυξάνονται συνεχώς, αλλά δεν θα λέγαμε ότι ισχύει το ίδιο και για το Ηράκλειο. Ρωτήσαμε δημοσιογράφους του ταξιδιωτικού ρεπορτάζ και λίγοι απ’ αυτούς έχουν κληθεί από φορείς να επισκεφθούν την πόλη μας -κάποιοι δεν γνώριζαν καν ότι έχουμε νέο παραλιακό “μέτωπο” – ενώ ακόμη λιγότεροι έχουν γράψει κάτι γι’ αυτήν.
 
 
Πηγή: Patris.gr