Κρήτη

Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών: Υπό διερεύνηση ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος στην Κρήτη

#
12.07.2019 13:45

«Ναι» υπό όρους στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών - Ποιες μελέτες εγκρίνονται στην Κρήτη

«Ναι» στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, αλλά με τον όρο να γίνουν επιμέρους προσθήκες έργων στο οδικό δίκτυο και στα λιμάνια, καθώς επίσης και να διερευνηθούν φιλόδοξα μεταφορικά πρότζεκτ, όπως η λειτουργία ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο νησί (!), είπε χθες η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης.
 
Το εν λόγω Σχέδιο αποτελεί την ενιαία και ολοκληρωμένη Εθνική Στρατηγική Μεταφορών με ορίζοντα εικοσαετίας (2017-2037) και θα αποτελέσει το μακροπρόθεσμο πλαίσιο για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρακολούθηση όλων των μελλοντικών επενδύσεων σε υποδομές, καθώς και των απαιτούμενων οργανωτικών και θεσμικών μέτρων στον τομέα των μεταφορών. Το έργο, που διαθέτει ήδη εγκεκριμένη και ανηρτημένη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων για την αναδιάρθρωση της χώρας, υπό την οικονομική διαχείριση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
 
Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας είχε κληθεί, πριν από λίγο καιρό, να εξετάσει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών. Τότε δεν την είχε περάσει, και είχε αναβάλει τη λήψη γνωμοδοτικής απόφασης, εκφράζοντας προβληματισμό για την έλλειψη νέων έργων στο βασικό αυτό εργαλείο ανάπτυξης του τομέα των μεταφορών στη χώρα μας κατά την επόμενη 20ετία.
 
Χθες λοιπόν, η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), που αφορά το έργο με τίτλο “Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ)”, απασχόλησε εκ νέου την Επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης.
 
Η Επιτροπή γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά για το έργο, με τον όρο να εξεταστούν από τη ΣΜΠΕ και τα οδικά έργα που έχουν προταθεί για ένταξη στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, όπως προβλέπονται αυτά από το εγκεκριμένο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Περιφέρειας Κρήτης. Οδικά έργα, δηλαδή, όπως το τμήμα του ΝΟΑΚ Ρέθυμνο-Σπήλι-Μοίρες, αλλά και τα οδικά τμήματα που θα συνδέουν το νέο αεροδρόμιο Καστελίου με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ, καθώς και ο δρόμος σύνδεσης του αεροδρομίου Χανίων με το λιμάνι της Σούδας και τον ΒΟΑΚ.
 
Επίσης, σύμφωνα με το neakriti.gr, συμπεριλήφθηκαν προτάσεις για περιβαλλοντικά βιώσιμες μεταφορές, όπως η πρόβλεψη έργων τα αμέσως επόμενα χρόνια για ηλεκτροδότηση των κρουαζιερόπλοιων από τα χερσαία δίκτυα στα λιμάνια Ηρακλείου και Σούδας, η ταχύτερη προώθηση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές σύμφωνα και με τις εγκεκριμένες μελέτες του ΔΕΔΔΗΕ για την ηλεκτροκίνηση στον νησιωτικό χώρο και την Κρήτη, ενώ τέλος προτάθηκε η διερεύνηση με ανάθεση εκπόνησης σχετικής μελέτης σκοπιμότητας-βιωσιμότητας και η δυνατότητα κατασκευής ηλεκτροκίνητου μέσου σταθερής τροχιάς στο νησί μας.
 
Η ιδέα για ηλεκτρικό σιδηρόδρομο στην Κρήτη κέντρισε, είναι η αλήθεια, το ενδιαφέρον κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής και πυροδότησε ποικίλα σχόλια.
 
Ο πρόεδρος της Επιτροπής και αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Χωροταξίας κ. Νίκος Καλογερής από την πλευρά του αναγνώρισε πως πρόκειται για μια ιδέα που φαντάζει πρωτοποριακή για τα δεδομένα της Κρήτης και μπορεί να ξενίζει πολλούς. Τόνισε, ωστόσο, πως πρόκειται για ένα εγχείρημα που από περιβαλλοντικής σκοπιάς έχει μεγάλα οφέλη και, αν μη τι άλλο, αξίζει σοβαρής διερεύνησης για το κατά πόσον μπορεί να “περπατήσει” η ιδέα.
 
Εγκρίθηκαν άλλες πέντε μελέτες
 
Πέραν της ΜΠΕ του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν άλλες 5 Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
 
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Περιφέρειας, τα μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος εξέτασαν και γνωμοδότησαν θετικά για τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων:
 
α) για λατομείο μαρμάρου στη θέση “Στεναλώματα” Τ.Κ. Αηδονοχωρίου του δήμου Μαλεβιζίου, Π.Ε. Ηρακλείου,
 
β) για Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων και δίκτυο αποχέτευσης των οικισμών Γουλεδιανά και Όρος του δήμου Ρεθύμνου, Π.Ε. Ρεθύμνου,
 
γ) για ξενοδοχειακή μονάδα δυναμικότητας 180 κλινών, κατηγορίας τεσσάρων αστέρων, στην Τ.Κ. Γερανίου, Δ.Ε. Πλατανιά, Π.Ε. Χανίων,
 
δ) για ξενοδοχειακή μονάδας δυναμικότητας 780 κλινών, κατηγορίας πέντε αστέρων, στη θέση “Πελεκητά” Μαδέ, Τ.Κ. Αχλάδας δήμου Μαλεβιζίου, Π.Ε. Ηρακλείου.
 
ε) υφιστάμενο σταθμό βάσης κινητής τηλεφωνίας στη θέση “Σφεντιλίδες”, πλησίον του χωριού Βισταγή δήμου Αμαρίου, Π.Ε. Ρεθύμνου.
 
 
 
 
 
 
 








 
-->

Σχετικά άρθρα

H Κρητικοπούλα που έβαλε τις μινωικές τοιχογραφίες στα παριζιάνικα «σαλόνια»

Η Έλλη Λυραράκη, η σχεδιάστρια από την Κρήτη, φέρνει τις κομψές, γαλάζιες κυρίες από τις τοιχογραφίες της Κνωσού στα μοναδικά mules που σχεδιάζει

Στον «αέρα» οι διαγωνισμοί για το νέο ΒΟΑΚ

Ανοιχτό το σενάριο πλήρους ανατροπής των δεδομένων, με ακύρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών

Κρήτη: Συνάντηση για την εκπόνηση ειδικών περιβαλλοντικών μελετών και σχεδίων διαχείρισης για τις περιοχές Natura 2000

Στην έδρα της Περιφέρειας την Τρίτη 16 Ιουλίου 2019 πραγματοποιήθηκε συνάντηση αρμοδίων στελεχών της Δ/νσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού με στελέχη της μελετητικής εταιρίας «ΟΙΚΟΜ Ε.Π.Ε.» που εξειδικεύεται σε περιβαλλοντικά θέματα

Γιώργος Καρτσάκης: Να γίνουν άμεσα προσλήψεις αστυνομικών

Τι δηλώνει ο πρόεδρος των Αστυνομικών Υπαλλήλων νομού Λασιθίου κι αντιπρόσωπος στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων

Ρέθυμνο: Χαμηλή τιμή για το κρητικό γάλα

Χαμηλή και η τιμή διάθεσης για τη γραβιέρα

Η Αγιά Μαρίνα της Βόνης, το μεγαλύτερο πανηγύρι της Κρήτης

Λένε πως κάποτε ο κόσμος που πήγαινε για προσκύνημα την παραμονή κι ανήμερα έφτανε συχνά και τους εκατό χιλιάδες...

Ψάχνετε κάποια εκπομπή και δεν την βρίσκατε;

Επικοινωνήστε μαζί μας πατώντας το κουμπί επικοινωνία.