K. Σπυριδάκη: "Η κυβέρνηση αν ήθελε διάλογο θα ανέμενε τη συνταγματική αναθεώρηση"

7:59 π.μ. - Παρασκευή, 8 Μαρτίου 2024
07:03 π.μ. - Παρ, 08/59/2024
Image: K. Σπυριδάκη: "Η κυβέρνηση αν ήθελε διάλογο θα ανέμενε τη συνταγματική αναθεώρηση"

Η ομιλία της Βουλευτή Λασιθίου του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ

Για την εισαγωγή των Μη Κρατικών και Μη Κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων στη χώρα μας τοποθετήθηκε  ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Λασιθίου, κα. Κατερίνα Σπυριδάκη, στο πλαίσιο της συζήτησης και ψήφισης του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Για έλλειψη συναίνεσης, σύγκλισης, ειλικρίνειας, πολιτικής και νομοθετικής συνέχειας κατηγόρησε την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, κα. Κατερίνα Σπυριδάκη, λέγοντας χαρακτηριστικά «η Κυβέρνηση, 5 χρόνια τώρα, προβαίνει σε αντιμεταρρυθμίσεις, καταστρέφοντας, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, κάθε προηγούμενη μεταρρύθμιση ή θετική πολιτική, που το ΠΑΣΟΚ σχεδίασε και υλοποίησε». Επιπλέον, για πλήρη απουσία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την Παιδεία έκανε λόγο η κα. Σπυριδάκη, και μάλιστα, τόνισε την αντιφατική – αλλά και συνάμα ανήθικη και επικίνδυνη - στάση της Κυβέρνησης, η οποία «πειραματιζόμενη» στις πλάτες γενεών θεσπίζει νομοθετήματα τα οποία τροποποιούν δικά της προηγούμενα.

Η Κυβέρνηση για άλλη μία φορά επέδειξε έλλειψη διαβούλευσης και διαλόγου, και μία παντελή αδιαφορία για τις δημοκρατικές διαδικασίες του ελληνικού Κοινοβουλίου. «Η Κυβέρνηση, δεν ήθελε διάλογο, και το λέω αυτό γιατί αν ήθελε θα ανέμενε τη συνταγματική αναθεώρηση, που μπορεί να ξεκινήσει φέτος, αλλάζοντας το άρθρο 16, με διαβούλευση  και συμφωνία για το περιεχόμενο. Και θα μπορούσε αν ήθελε να θέσουμε τη φετινή χρόνια ως ένα χρόνο διαβούλευσης για την Παιδεία. 2024: «Έτος διαλόγου για την παιδεία», αλλά ανοιχτού και ουσιαστικού διαλόγου και όντως για την παιδεία. Αλλά βιάστηκε και βιάζεται διότι εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα» είπε χαρακτηριστικά η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ.

Η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, κα. Κατερίνα Σπυριδάκη, άσκησε δριμύτατη κριτική στην Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, κάνοντας λόγο για σκόπιμη χρήση του «μανδύα των Μη Κρατικών Μη Κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων» με σκοπό τη θέσπιση Ιδιωτικών Παραρτημάτων με κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Σε αυτό το σημείο υπογράμμισε πως το ΠΑΣΟΚ προτάσσει την ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος με ουσιαστικό διάλογο και «την ίδρυση πραγματικά μη κρατικών-μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων, εμπνευσμένα από το ‘’Σκανδιναβικό Παράδειγμα’’» με αυστηρές προϋποθέσεις και συγκεκριμένα κριτήρια.

Δεν πιστεύουμε στις απαγορεύσεις, αλλά στις ρυθμίσεις.  Εδώ, όμως, ακροβατούμε συνταγματικά. Και ακροβατούμε γιατί, διαχρονικά και σταθερά, η Νέα Δημοκρατία συνέδεε την αλλαγή του άρθρου 16 με την ίδρυση αμιγώς ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Δεν είμαι Συνταγματολόγος αλλά, αφενός το άρθρο 16 του Συντάγματος είναι ρητά  διατυπωμένο και αφετέρου η κυβερνητική επίκληση  της «δυναμικής ερμηνείας του Συντάγματος», οδήγησε  στο διχασμό των Συνταγματολόγων. Αν στο Συμβούλιο Επικρατείας κριθεί αντισυνταγματικό, ποιος θα ευθύνεται για όσους εγγραφούν σε αυτά τα Πανεπιστήμια»; 

Αναφορικά με την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, κα. Κατερίνα Σπυριδάκη, τόνισε πως: «άλλο να ζητάς αναθεώρηση του άρθρου 16 για να δημιουργηθούν ιδιωτικά κερδοσκοπικά ιδρύματα, με μερίσματα και οικονομικές σχέσεις και άλλο να ζητάς αναθεώρηση του άρθρου 16 για να μπορέσουν να λειτουργήσουν στη χώρα συμπληρωματικά με τα δημόσια πανεπιστήμια Μη Κρατικά και Μη Κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια, που τα κέρδη τους θα επενδύονται στο ίδιο το πανεπιστήμιο ώστε να γίνεται ισχυρότερο και ανταγωνιστικότερο».

Τον φόβο για όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, τη μετατροπή της γνώσης σε εμπόρευμα και την υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης υπογράμμισε η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, κα. Κατερίνα Σπυριδάκη. Επιπλέον, τόνισε μερικά από τα προβλήματα, τα οποία το εν λόγω νομοσχέδιο δεν επιλύει: «οι απόφοιτοι κολλεγίων, χάρη σε «νομικά παραθυράκια» και την κυβερνητική ανοχή, απολαμβάνουν εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων, όταν χιλιάδες απόφοιτοι των πρώην ΤΕΙ βρίσκονται στον αέρα, χωρίς εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε για την «υποστελέχωση, τη δαιδαλώδη γραφειοκρατία και την υποχρηματοδότηση» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία αποτυπώθηκε και από τον πρόσφατο κρατικό προϋπολογισμό της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

Κλείνοντας την ομιλία της, η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Λασιθίου, κα. Κατερίνα Σπυριδάκη, είπε: «για εμάς η Παιδεία είναι Εθνική  υπόθεση. Η Εκπαίδευση, ως κοινωνικό αγαθό και όχι ως αγοραστικό προϊόν, είναι ταυτοτικό ζήτημα. Πρωτίστως, όμως, το ισχυρό Δημόσιο Πανεπιστήμιο, ως μοχλός κοινωνικής κινητικότητας, με ουσιαστική χρηματοδότηση και άρση των παθογενειών του, με αναβάθμιση των  προγραμμάτων σπουδών του, με επένδυση, έρευνα και καινοτομία, με εποπτεία και αξιολόγηση  από μια πραγματικά Ανεξάρτητη Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, αποτελεί τον πυρήνα του προγράμματός μας. Επιθυμούμε Παιδεία με αξία και όχι με τιμή».