Κινητικότητα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών 1ου ΓΕΛ Ιεράπετρας στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+

9:55 π.μ. - Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023
09:09 π.μ. - Δευ, 18/55/2023
Image: Κινητικότητα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών 1ου ΓΕΛ Ιεράπετρας στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+

Εκπαιδευτικοί από το 1ο ΓΕΛ Ιεράπετρας συμμετείχαν σε κινητικότητα επιμόρφωσης στη Φλωρεντία της Ιταλίας από 31 Ιουλίου έως 05 Αυγούστου 2023

Εκπαιδευτικοί από το 1ο ΓΕΛ Ιεράπετρας συμμετείχαν σε κινητικότητα επιμόρφωσης στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ με κωδικό 2022-1-EL01-KA122-SCH-000077868 και τίτλο «Creating Gender, Drama, Art & Tech Inclusive Classrooms» στη Φλωρεντία της Ιταλίας από 31 Ιουλίου έως 05 Αυγούστου 2023. Η επιμόρφωση,  πραγματοποιήθηκε από τον οργανισμό Europass Teacher Academy και είχε τίτλο «Facing Diversity: Intercultural Classroom Management», «Αντιμετωπίζοντας τη διαφορετικότητα: Διαπολιτισμική Διαχείριση Τάξης» 

Η διαφορετικότητα προκαλεί τις παραδοσιακές στρατηγικές διδασκαλίας και ζητά καινοτόμες λύσεις. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στη γλώσσα και την επικοινωνία ώστε να μπορούν οι μαθητές/τριες να αλληλεπιδρούν με παραγωγικό τρόπο, ανεξάρτητα από το πολιτιστικό τους περιβάλλον. Η επιμόρφωση αυτή είχε σαν στόχο την αντιμετώπιση τυπικών πολυπολιτισμικών προβλημάτων διαχείρισης της τάξης καθώς και το πολιτισμικό περιεχόμενο  των  έμφυλων  σχέσεων. 

hxonews

Η επιμόρφωση είχε διάρκεια έξι ημερών και ξεκίνησε με δραστηριότητες γνωριμίας για τους συμμετέχοντες χρησιμοποιώντας θεατρικά δρώμενα. Παρουσιάστηκαν μελέτες περίπτωσης και ανταλλαγής καλών πρακτικών, εφαρμογή στρατηγικών διδασκαλίας με γενικούς και συγκεκριμένους στόχους (παιχνίδι ρόλων, συνεργατική μάθηση και πολλά άλλα).

Η επιμόρφωση περιλάμβανε  τα παρακάτω: 

Πρακτικές που οδηγούν στην απόκτηση ευρύτερης ευαισθητοποίησης σχετικά με τη διαφορετική μάθηση, με προσεγγίσεις για διαπολιτισμική επικοινωνία, καινοτόμες μέθοδοι και πώς να μετατραπεί η ποικιλομορφία της τάξης από απειλή σε ευκαιρία. 

Μεθόδους  διαφοροποίησης και συνεργατικής μάθησης, η ενεργητική ακρόαση, η ενσυναίσθηση, η επίγνωση προς ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς: τι μας ενώνει και τι μας χωρίζει.

hxonews

Εισηγήσεις για την ανάγκη διαμόρφωσης ενός ουσιαστικά συμπεριληπτικού σχολείου  σε γνωστικό, συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο ώστε να αποτελεί προτεραιότητα. 

Παρεμβάσεις για ενίσχυση των σχέσεων οικογένειας  και σχολείου όπου να δομούνται περιβάλλοντα περιεκτικότητας:από πολυπολιτισμικές σε διαπολιτισμικές τάξεις. 

Ανάπτυξη εκπαιδευτικού πλαίσιου   «Καθολική Σχεδίαση για τη Μάθηση» Universal Design for Learning (UDL)  δίνοντας σε μαθητές/τριες ίσες ευκαιρίες για επιτυχία, αναζητώντας επίσης διαφορετικούς τρόπους για διατήρηση των κινήτρων.

Επισκέψεις σε σημεία πολιτισμικού ενδιαφέροντος:

-Καθεδρικός Ναός της Φλωρεντίας & Βαπτιστήριο (Il Duomo di Firenze)

-Πινακοθήκη Ουφίτσι (Galleria degli Uffizi)

-Παλάτσο Πίτι (Palazzo Pitti) & Κήποι Μπόμπολι (Giardino di Boboli)

-Παλάτσο Βέκιο (Palazzo Vecchio)

-Γκαλερία ντελ’ Ακαντέμια (Galleria dell’Accademia)

-Πόντε Βέκιο (Ponte Vecchio)

-Σάντα Κρότσε (Basilica di Santa Croce di Firenze)

-Πλατεία Μικελάντζελο (Piazzale Michelangelo)

-Museo Galileo, Μουσείο Γαλιλαίου,

-Διαδραστικό Μουσείο Leonardo Da Vinci

https://www.youtube.com/watch?v=D1OlLnbsoC8 

Η Παιδαγωγική Ομάδα ERASMUS+

1ου ΓΕΛ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ