Λιμενικά έργα Ιεράπετρας: Νέες μελέτες και επικαιροποίηση παλαιών για να καλυφθούν παραλείψεις 30 χρόνων

11:50 π.μ. - Τετάρτη, 17 Μαρτίου 2021
11:03 π.μ. - Τετ, 17/50/2021
Image: Λιμενικά έργα Ιεράπετρας: Νέες μελέτες και επικαιροποίηση παλαιών για να καλυφθούν παραλείψεις 30 χρόνων

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ιεράπετρας Γιώργος Ασπραδάκης στον Ηχώ 99,8

Υπεγράφη στον Δήμο Ιεράπετρας μεταξύ του Προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ιεράπετρας, κ. Γεώργιου Ασπραδάκη και της αναδόχου εταιρείας, παρουσία του Δημάρχου Ιεράπετρας, κ. Θεοδοσίου Καλαντζάκη, η σύμβαση για την παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου Υποστήριξης, ύψους 57.660,00€, για τη διαχείριση και παρακολούθηση υλοποίησης της πράξης «Μελέτες Λιμενικών Εγκαταστάσεων και Επέκτασης, Βελτίωσης και Συντήρησης Υφιστάμενων Λιμενικών Υποδομών Δήμου Ιεράπετρας». Πιο συγκεκριμένα, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ιεράπετρας επιδιώκοντας τη βέλτιστη διαχείριση και αξιοποίηση των υποδομών του, έχει εντάξει στο Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ θα προχωρήσει στην εκπόνηση μιας σειράς μελετών με στόχο τη νομιμοποίηση υφιστάμενων λιμενικών έργων της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Ιεράπετρας και τη δημιουργία νέων λιμενικών υποδομών, τη Χωροταξική, Πολεοδομική και Λιμενική Οργάνωση των Λιμενικών Υποδομών του Δήμου Ιεράπετρας, την ανανέωση Α.Ε.Π.Ο. και τη νομιμοποίηση λιμενικών έργων λιμένα Γρα Λυγιάς, τη νομιμοποίηση και βελτίωση-συμπλήρωση λιμενικών έργων των λιμένων Θόλου, Κουτσουρά ,Μακρύ Γιαλού, Μύρτου, Φερμών και τη νομιμοποίηση λιμενικών έργων του λιμένα Παχειάς Άμμου.

Ο κ. Ασπραδάκης μιλώντας στον Ηχώ 99,8 είπε ότι ως δημοτική αρχή και ως δημοτικό λιμενικό ταμείο έχουν τα λιμενικά έργα ψηλά και θέλουν να παραδώσουν έργο για τους αλιείς, τους πολίτες , τους επισκέπτες. Ωστόσο για να γίνουν έργα και παρεμβάσεις θα πρέπει να νομιμοποιηθούν οι παραπάνω λιμενικές υποδομές. Η σύμβαση που έχει ισχύ ένα έτος, αναφέρεται σε 9 υποέργα και έχει ως στόχο να γίνουν όλες εκείνες οι εγκρίσεις και ωριμάνσεις μελετών , για πράγματα δηλαδή που έπρεπε να είχαν γίνει 30 -40 χρόνια πριν. Και πρέπει να γίνουν ώστε να παραχωρηθούν στο Δ.Λ.Τ. και αργότερα να συνταχθούν οι μελέτες για το κάθε αλιευτικό καταφύγιο σε όλο τον δήμο. Για αυτό για τα περισσότερα λιμενικά έργα μιλάμε για νομιμοποίηση τους καθώς τα περισσότερα δεν έχουν άδειες. Τα συγκεκριμένα δηλαδή λιμενικά υφίστανται, αλλά δεν υφίστανται νόμιμα. Εκτός από τη χερσαία ζώνη στην Ιεράπετρα, προχωράμε τις χερσαίες ζώνες στη Γρα Λυγιά, τα Φέρμα , την Παχειά Άμμου κλπ οπότε εάν θέλουμε να απορροφήσουμε χρήματα για μελέτες, βελτιώσεις και κατασκευές στα συγκεκριμένα αλιευτικά καταφύγια , τώρα δεν μπορούμε γιατί δεν είναι νόμιμα, και αυτό προσπαθούμε να αλλάξουμε εξήγησε ο κ. Ασπραδάκης.

Ο κ. Ασπραδάκης μίλησε σχετικά και με τον ύφαλο κυματοθραύστη λέγοντας ότι το έργο έχει ξεκινήσει ενάμιση περίπου μήνα. Αυτή την περίοδο κατασκευάζονται τα μπλόκια (1800 θα πρέπει να κατασκευαστούν) και θα ακολουθήσουν εργασίες μέσα στη θάλασσα. Τα μπλόκια θα μεταφερθούν στο βόρειο τμήμα της προβλήτας από όπου φεύγουν τα ημερόπλοια για τη Χρυσή και στη συνέχεια με φορτηγίδα και γερανό θα μεταφέρονται στο σημείο του ύφαλου κυματοθραύστη. Τα μπλόκια δεν θα είναι ορατά και θα τοποθετηθούν σε βάθος ενάμιση περίπου μέτρο κάτω από τη θάλασσα. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 14 μήνες σύμφωνα με τη σύμβαση. Σε δεύτερη φάση θα γίνει η αναπλήρωση της παραλίας με άμμο που είναι ήδη στον κόλπο μεταξύ Αστυνομίας ως το παραλιακό γυμναστήριο, περίπου. Η άμμος θα προκύψει από το έργο του ύφαλου κυματοθραύστη και εάν χρειαστεί θα μεταφερθεί και από νταμάρια, ανέφερε ανάμεσα σε άλλα.