Ναυταπάτη καταγγέλει η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Andromeda»

11:10 π.μ. - Πέμπτη, 1 Νοεμβρίου 2018
11:11 π.μ. - Πέμ, 01/10/2018
Image: Ναυταπάτη καταγγέλει η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Andromeda»

Για κίνδυνο έκρηξης στο λιμάνι του Ηρακλείου προειδοποιεί ο αρχιπλοίαρχος

Περιπλέκεται η υπόθεση του φορτηγού πλοίου «Andromeda» με σημαία Τανζανίας, που εντοπίστηκε στα ανοιχτά της θαλάσσιας περιοχής του Αγίου Νικολάου Κρήτης να μεταφέρει 29 εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικές ύλες, (πυροκροτητές, νιτρική αμμωνία και ειδικό τζελ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή βομβών για τρομοκρατικές ενέργειες.

Πλοιοκτήτης του «Andromeda» εμφανίζεται υπεράκτια εταιρεία με έδρα τα νησιά Mάρσαλ και δηλωμένη διεύθυνση τη λεωφόρο Δημοκρατίας στο Μενίδι. Σε γραπτό μήνυμά του προς την ιστοσελίδα Cretapost ο Θεόδωρος Ρέλλος, αρχιπλοίαρχος και διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρείας Coasters Maritime, δήλωσε θύμα «ναυταπάτης». «Στις 25 Νοεμβρίου το πλοίο ήταν στο Σουέζ έτοιμο να περάσει τη διώρυγα με κατεύθυνση Τζιμπουτί. Οι Τούρκοι ναυλωτές όμως δεν έδειχναν διατεθειμένοι να πληρώσουν ούτε εμάς ούτε για τη διέλευση από τη διώρυγα. Εν ολίγοις, η εταιρεία μας έπεσε θύμα ναυταπάτης. Ετσι, από τις 25 Νοεμβρίου έχουμε ένα καράβι που γυρίζει την ανατολική Μεσόγειο χωρίς να μπορεί να πάει πουθενά, λόγω του επικίνδυνου φορτίου του», υποστήριξε.



Προειδοποιεί επίσης τις αρχές για σοβαρό κίνδυνο έκρηξης του φορτίου στο λιμάνι του Ηρακλείου. «Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο Ηράκλειο 410.000 κιλά δυναμίτιδας, σε ένα λιμάνι επιβατικό που δεν έχει καν εμπειρία αποθηκών, πόσο μάλλον αποθηκών επικίνδυνων υλικών. Φοβάμαι ότι το ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ θα μείνει για πολύ καιρό εκεί, εφόσον η υπόθεση θα πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης, όπως όλα δείχνουν. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι αν γίνει κάποιο ατύχημα το μισό Ηράκλειο θα γίνει έρημος Σαχάρα. Θυμηθείτε την υπόθεση στο Μαρί της Κύπρου το 2011. Εκεί εξερράγησαν δύο κοντέινερ και το ωστικό κύμα έφτασε σε μια απόσταση 3 χιλιομέτρων. Πρέπει να ενημερωθεί και ο δήμαρχος Ηρακλείου για τον κίνδυνο» αναφέρει ο διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρείας  του «Andromeda».



Ο κ. Ρέλλος σημείωσε ακόμη ότι το πλήρωμα του ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ, δύο Ουκρανοί, πέντε Ινδοί και ένας Αλβανός βρίσκονται υπό κράτηση στο Λιμεναρχείο Ηρακλείου. Όπως υπογραμμίζει, η τελευταία επικοινωνία που είχε ο ίδιος με τον καπετάνιο ήταν στη 1:30 τα ξημερώματα και ότι μέχρι στιγμής η κατηγορία που θα τους βαρύνει δεν έχει ακόμη διατυπωθεί. «Ακούγεται επισημαίνει ότι θα τους απαγγείλουν κατηγορίες για παράνομη παράδοση φορτίου στη Λιβύη. Εμείς ως εταιρία έχουμε ζητήσει επίσημη ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Αγίου Νικολάου και μέχρι τώρα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση. Η υπόθεση παραμένει σκοτεινή. Ετοιμάζονται να απαγγείλουν κατηγορίες στους ναυτικούς που είναι επαγγελματίες, ενώ στην ουσία η εταιρεία έχει πέσει θύμα ναυταπάτης από τους Τούρκους ναυλωτές και φορτωτές».

Το πλοίο, το οποίο φαίνεται ότι περιφερόταν στη Μεσόγειο για πάνω από ένα μήνα, ήταν καταχωρημένο στη μαύρη λίστα των ευρωπαϊκών υπηρεσιών ασφαλείας τα τελευταία τρία χρόνια. Κλιμάκιο της ασφάλειας του Λιμενικού κατόπιν «σήματος» διωκτικής αρχής της Ε.Ε. είχε στις αρχές του 2015 πραγματοποιήσει έρευνα στα αμπάρια του πλοίου, ενώ έπλεε στο Ιόνιο με δηλωμένο προορισμό την Αλβανία. Κατά τον έλεγχο είχε διαπιστωθεί ότι μετέφερε σακιά με νιτρική αμμωνία, η οποία κατόπιν επεξεργασίας θα μπορούσε να μετατραπεί σε εκρηκτική ύλη (ANFO). Ο εισαγγελέας, πάντως, που είχε ενημερωθεί για την υπόθεση, είχε διατάξει την αποδέσμευση του πλοίου και των μελών του πληρώματος.

Από την άλλη μεριά, σύμφωνα με τον κ.Ρέλλο,  η πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι πιστοποιημένη για τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων τέτοιου είδους. «Εμείς είμαστε πιστοποιημένοι γιατί αυτή τη δουλειά, την κάνουμε για χρόνια και λαμβάνουμε μέτρα ασφαλείας. Οι πελάτες μας είναι υπουργεία άμυνας, ορυχεία κ.λπ». Αναφερόμενος στο χρονικό του ταξιδιού αναφέρει αναλυτικά:

«Το πλοίο φόρτωσε στο λιμάνι του Ισκεντερούν στις 18 Νοεμβρίου, συνολικά 11 φορτηγά τρέιλερ υγραεριοφόρα και στις 23 Νοεμβρίου στη Μερσίνα 29 κοντέινερς εκρηκτικά για τέσσερεις παραλήπτες στην Αιθιοπία. Στις 25 Νοεμβρίου το πλοίο ήταν στο Σουέζ έτοιμο να περάσει τη διώρυγα με κατεύθυνση Τζιμπουτί. Οι Τούρκοι ναυλωτές όμως δεν έδειχναν διατεθειμένοι να πληρώσουν ούτε εμάς ούτε για τη διέλευση από τη διώρυγα.

Έπρεπε να καταβάλουν συνολικά 440.000 δολάρια εκ των οποίων τα 175.000 θα ήταν για τη διέλευση από το Σουέζ. Εν ολιγοις η εταιρεία μας έπεσε θύμα ναυταπάτης. Έτσι, από τις 25 Νοεμβρίου έχουμε ένα καράβι που γυρίζει την ανατολική Μεσόγειο χωρίς να μπορεί να πάει πουθενά, λόγω του επικίνδυνου φορτίου του.

Καμία χώρα δεν δέχεται την προσέγγιση του πλοίου. Κατ’ εξαίρεση πήγαμε στην Κύπρο, δύο φορές, Λεμεσό και Λάρνακα, αποβιβάσαμε έναν άρρωστο ναυτικό και κάναμε ανεφοδιασμό, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Το πλοίο γύριζε γύρω – γύρω γιατί έπρεπε να βρει αγκυροβόλιο. Στις γιορτές μπορέσαμε να δέσουμε στη Σητεία. Το πλοίο έμεινε πέντε μέρες εκεί και δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Στη συνέχεια το έφεραν στο Τελωνείο στο Ηράκλειο όπου οι αρχές το έκαναν φύλλο και φτερό.

Όπως αποδείχθηκε όλα ήταν νόμιμα, το φορτίο του, το πλήρωμά του, τα χαρτιά του, όλα. Το πλοίο λόγω του ελέγχου καταστράφηκε. Έβλεπα σε βίντεο πως ξεφόρτωναν τα κοντέινερ με τα εκρηκτικά χρησιμοποιώντας κάτι λύκους (σημ. ανυψωτικό μηχανημα) που σκάγανε κάτω…»

Σύμφωνα, ωστόσο, με την επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού, ενώ το επικίνδυνο φορτίο συνοδευόταν από τα απαραίτητα δηλωτικά έγγραφα, στη διάρκεια της ανάκρισης προέκυψε ότι προορισμός του πλοίου δεν ήταν το Τζιμπουτί και το Ομάν, αλλά το λιμάνι Μισράτα της Λιβύης. «Ο πλοίαρχος έλαβε εντολή από τον ιδιοκτήτη να μεταβεί στον λιμένα της Μισράτας στη Λιβύη προκειμένου να εκφορτώσει το σύνολο του φορτίου». Επίσης, κατά τη διάρκεια του ελέγχου από κλιμάκιο της Επιθεώρησης Πλοίων Ηρακλείου διαπιστώθηκαν 102 σοβαρές παρατηρήσεις - ελλείψεις σχετικές με την αξιοπλοΐα του.





Πηγές : Καθημερινή, in.gr, cretapost.gr