Πανελλήνιες 2025 - Έκθεση: Τα θέματα στον Ηχώ 99,8 από το Φροντηστήριο Πρότυπο

11:36 π.μ. - Παρασκευή, 30 Μαΐου 2025
11:05 π.μ. - Παρ, 30/36/2025
Image: Πανελλήνιες 2025 - Έκθεση: Τα θέματα στον Ηχώ 99,8 από το Φροντηστήριο Πρότυπο

"Πιο δημιουργικό και λιγότερο τυποποιημένο το θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας" - Ανάλυση από την Έφη Γιακουμάκη από το Φροντιστήριο Πρότυπο

Στη θεματολογία των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία αναφέρθηκε η φιλόλογος του Φροντιστηρίου «Πρότυπο», κα Έφη Γιακουμάκη, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Ηχώ 99,8, «Καλημέρα Λασίθι».

Η κα Γιακουμάκη χαρακτήρισε το φετινό θέμα πιο δημιουργικό και λιγότερο τυποποιημένο σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να αναπτύξουν την έννοια της δημιουργικότητας και να αναδείξουν τη σημασία της καλλιέργειάς της από την πρώιμη σχολική ηλικία. Όπως τόνισε, επρόκειτο για ένα σαφώς πιο απαιτητικό θέμα από άποψη κριτικής σκέψης, το οποίο προσέφερε, όμως, τη δυνατότητα στους μαθητές να εκφράσουν προσωπικές εμπειρίες και στάσεις.

«Τα θέματα δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερες δυσκολίες για καλά προετοιμασμένους μαθητές», σημείωσε η κα Γιακουμάκη, υπογραμμίζοντας ότι τα ερωτήματα του δεύτερου μέρους, αν και απαιτούσαν συγκέντρωση και κατανόηση, ακολουθούσαν γνώριμες δομές. Μοναδική εξαίρεση, όπως ανέφερε, ήταν ένα υποερώτημα στο Β3β, το οποίο, λόγω της διατύπωσης, θα μπορούσε να προβληματίσει κάποιους μαθητές.

Αναφερόμενη στο λογοτεχνικό κείμενο, σημείωσε πως πρόκειται για ένα πεζό του Γιώργου Ιωάννου από τη συλλογή Για ένα φιλότιμο, το οποίο ήταν κατανοητό και προσιτό στους υποψηφίους. Το ζητούμενο επικεντρωνόταν στην τεκμηρίωση της στάσης του ήρωα, με βάση συγκεκριμένα στοιχεία του κειμένου.

Όσον αφορά την παραγωγή λόγου (Δ' θέμα), η κα Γιακουμάκη παραδέχτηκε ότι το πρώτο σκέλος ίσως να προκάλεσε κάποια σύγχυση λόγω της διατύπωσης. Παρόλα αυτά, το συνολικό ζητούμενο δεν ήταν δύσκολο, ειδικά για μαθητές με επαρκή εξοικείωση με τον γραπτό λόγο. Το δεύτερο σκέλος της έκθεσης, που καλούσε τους μαθητές να αναφερθούν σε τρόπους έκφρασης της δημιουργικότητάς τους στην καθημερινή ζωή, προσέφερε πλούσιο πεδίο ανάπτυξης για όσους ένιωσαν άνετα να μοιραστούν προσωπικά βιώματα.

«Είμαι αισιόδοξη ότι οι μαθητές τα πήγαν καλά, ειδικά όσοι άφησαν τον εαυτό τους ελεύθερο να εκφραστεί», σημείωσε η φιλόλογος. Επισήμανε, τέλος, τη σημασία του πρώτου μαθήματος στην ψυχολογία των υποψηφίων: «Το πώς θα πάει κάποιος στο πρώτο μάθημα παίζει ρόλο, αλλά δεν κρίνει τα πάντα. Θέλει θετική σκέψη και πίστη στον εαυτό τους», είπε χαρακτηριστικά.

Η κα Γιακουμάκη ευχήθηκε καλή συνέχεια στους μαθητές ενόψει των επόμενων μαθημάτων, ενώ δεν παρέλειψε να ενθαρρύνει όλους να μην είναι αυστηροί με τον εαυτό τους και να διατηρήσουν την αισιοδοξία τους, ανεξαρτήτως των πρώτων εντυπώσεων.