Τα σχολεία ανοίγουν και ο Θεός βοηθός - Πολλά κενά εκπαιδευτικών στο Λασίθι

7:30 π.μ. - Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου 2020
07:09 π.μ. - Παρ, 11/30/2020
Image: Τα σχολεία ανοίγουν και ο Θεός βοηθός - Πολλά κενά εκπαιδευτικών στο Λασίθι

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» για το άνοιγμα των σχολείων

Από το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς τα εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με τις ενώσεις γονέων και τους μαθητές με μαζικές και μαχητικές κινητοποιήσεις έχουν αναδείξει τα αιτήματά τους σε σχέση με την εξεύρεση σχολικών αιθουσών, την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια και οι μαθητές να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον.

Το τρίπτυχο αποστάσεις – μάσκες – τήρηση υγειονομικών πρωτοκόλλων που συστήνουν οι ειδικοί δεν μπορεί να τηρηθεί από τη στιγμή που αντί να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών σε κάθε σχολική αίθουσα αυξήθηκε με νομοσχέδιο που ψήφισε η κυβέρνηση μέσα στην καραντίνα. Αν μαθητές και εκπαιδευτικοί φοράνε μάσκες δεν χρειάζονται αποστάσεις;

Ελλείψεις προσλήψεων

Μετά από ένα επικοινωνιακό κρεσέντο του Υπουργείου Παιδείας περί έγκαιρης στελέχωσης και προσλήψεις νωρίτερα από κάθε σχολική χρονιά, ερχόμαστε αντιμέτωποι με την πραγματικότητα η οποία δεν είναι και τόσο ρόδινη. Τα κενά είναι ακόμα πάρα πολλά - δεν έχει καλυφθεί πάνω από το 30% των κενών, δεν έγινε καμία πρόσληψη σε ΖΕΠ/ Τάξεις Υποδοχής - και οι εκπαιδευτικοί αναρωτούνται πώς γίνεται να ανοίξουν τα σχολεία με τις μισές ειδικότητες, πώς θα ανοίξουν τα ολιγοθέσια και πού θα πηγαίνουν οι μαθητές όταν ένα σχολείο θα υπολειτουργεί μέχρι να γίνει η επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών.

Στο ΠΥΣΠΕ Λασιθίου καταγράφονται πάνω από 100 κενά αυτή τη στιγμή. Αναλυτικά: λείπουν 31 δάσκαλοι, 8 νηπιαγωγοί, 3 εκπαιδευτικοί Αγγλικής γλώσσας, 7 εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, 4 εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, 3 εκπαιδευτικοί Μουσικής, 4 εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής, από 2 εκπαιδευτικοί Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, 18 εκπαιδευτικοί για ΖΕΠ/ Τάξεις Υποδοχής, 2 κενά δασκάλων Ειδικής Αγωγής και πάνω από 30 δάσκαλοι για την Παράλληλη στήριξη. γεγονός που δημιουργεί έντονη ανησυχία. Επίσης με τις ασαφείς δηλώσεις και την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ για τις άδειες ειδικού σκοπού και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δε διασαφηνίζεται πώς θα λυθούν καίρια λειτουργικά ζητήματα. Με ευχολόγια δε γίνεται μάθημα και καλό είναι η Υπουργός Παιδείας να προβλέψει την άμεση κάλυψη των όποιων κενών με επιπλέον προσλήψεις.

Αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα

Η κυβέρνηση ψήφισε την αύξηση του αριθμού των μαθητών μέχρι και στους 25 ανά τμήμα και θα δώσει σε κάθε μαθητή δυο μάσκες και ένα ατομικό δοχείο νερού αλλά και μπόλικη ατομική ευθύνη, υπό την απειλή μάλιστα της τιμωρίας των μαθητών, διαμορφώνοντας προϋποθέσεις για ακόμα πιο επικίνδυνο συγχρωτισμό στα σχολεία τη χρονιά που ξεκινάει. Μόλις τον περασμένο Μάιο και με πολύ λιγότερα κρούσματα COVID-19 ημερησίως τα τμήματα λειτουργούσαν με όριο τους 15 μαθητές ανά τάξη. Το αποτέλεσμα θα είναι να μπαίνουν μέχρι και 25 μαθητές σε μια τάξη, όταν σε οποιοδήποτε άλλο κλειστό χώρο, αντίστοιχης επιφάνειας, επιτρέπονται 2 – 3 άτομα. Παρόλο που συμφωνούν (δήλωση Πρωθυπουργού) ότι τα ολιγομελή τμήματα είναι επιθυμητά γιατί δεν διοχετεύουν ένα μέρος από τα 72 (!!) δις έκτακτης οικονομικής βοήθειας από την Ε.Ε. στην ενίσχυση του συστήματος υγείας και της παιδείας και δεν ακυρώνουν την αύξηση στον αριθμό των μαθητών; Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας φέρουν ακέραιη την πολιτική ευθύνη για τις συνέπειες των επιλογών τους.

Σε πολλές σχολικές μονάδες υπάρχουν αίθουσες που δεν χρησιμοποιούνται και θα μπορούσαν να στεγάσουν κάποια από τα τμήματα που θα προκύψουν από το μοίρασμα των πληθωρικών τμημάτων των 25 μαθητών. Το μόνο που χρειάζεται για να γίνει κάτι τέτοιο είναι να προσληφθούν εκπαιδευτικοί για να αναλάβουν αυτά τα τμήματα. Επίσης από τη στιγμή που η Υπουργός Παιδείας καλεί τους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους στο Ολοήμερο πρόγραμμα, γιατί δεν αξιοποιούνται οι αίθουσες διδασκαλίας του πρωινού προγράμματος που δεν χρησιμοποιούνται; Το μόνο που χρειάζεται είναι η πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών.

Καθαριότητα

Αποτελεί ντροπή για την πολιτική ηγεσία των Υπουργείων Παιδείας και Εσωτερικών και για τους δήμους στους οποίους μέχρι και σήμερα σε πάμπολλες περιπτώσεις δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία τοποθέτησης του προσωπικού καθαριότητας. Για το λόγο αυτό πολλές σχολικές μονάδες δεν έχουν ακόμη προσωπικό για την καθαριότητα, ενώ τα σχολεία έχουν ανοίξει από την 1η Σεπτεμβρίου και σε λίγες μέρες χτυπάει το πρώτο κουδούνι. Επίσης είναι κοινή γνώση πια ότι το προσωπικό καθαριότητας δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών όλες τις ώρες λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Αποτελούν μέγιστη υποκρισία τα βαρύγδουπα λόγια της πολιτικής ηγεσίας πως όλες οι προϋποθέσεις για το «ασφαλές» άνοιγμα των σχολικών μονάδων έχουν εξασφαλιστεί.

Μέτρα ασφάλειας

Τα σχολεία μπορούν και πρέπει να λειτουργήσουν σε καθημερινή βάση για όλους τους μαθητές, με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια για την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών, σε πλήρη εναρμόνιση με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, με ένα μαθητή σε κάθε θρανίο και ανακατανομή των τάξεων σε τμήματα μικρότερα των 15 μαθητών, με δωρεάν παροχή μασκών, με καθαρισμό των χώρων πριν, μετά και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, με δωρεάν παροχή θερμομέτρων στα σχολεία, με δωρεάν τεστ για εκπαιδευτικούς και μαθητές (που επιθυμούν να υποβληθούν) σε κάθε σχολείο. Η μετακύληση της ευθύνης του ΥΠΑΙΘ μόνο στην ατομική ευθύνη των μαθητών και εκπαιδευτικών αποτελεί κοροϊδία, καθώς θεωρούν ότι το πρόβλημα λύνεται με τη χορήγηση 2 πάνινων μασκών και ενός ατομικού δοχείου για νερό.

Αποκλεισμός εκπαιδευτικών λόγο παραβόλου - Άδεια ανατροφής τέκνου

Πάνω από 10 χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν αποκλειστεί από τους προσωρινούς πίνακες αναπληρωτών. Αποκλείστηκαν, δηλαδή, από το δικαίωμα τους στην εργασία χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες. Άλλοι για το ποσό των 3 ευρώ, άλλοι λόγω διαδικαστικών γραφειοκρατικών λαθών, άλλοι λόγω έλλειψης εξομοίωσης. Επιπρόσθετα, μια κατάπτυστη εγκύκλιος στερεί το δικαίωμα για πλήρη 9/μηνη άδεια ανατροφής από τους νεοδιορισθέντες συναδέλφους.

Εργασιακός μεσαίωνας με 3/μηνες προσλήψεις

Μετά τους αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου, με συμβάσεις ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, κρατικού προϋπολογισμού… τώρα επιχειρούν να μας φέρουν και τους αναπληρωτές των 3/μηνων συμβάσεων! Μάλιστα οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί δεν θα πρέπει να ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες! Η αξιοποίηση της πανδημίας του κορονοϊού για την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων γίνεται γεγονός ακόμη πιο ορατό πλέον στην εκπαίδευση. Για εμάς αυτή η τροπολογία είναι απαράδεκτη και θα πρέπει η Κυβέρνηση της Ν.Δ. να την ανακαλέσει άμεσα! Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ θα πρέπει να παρέμβουν άμεσα για τη μη ψήφισή της και να ζητήσουν την κάλυψη των κενών όλων των ειδικοτήτων που στελεχώνουν τα Δημόσια σχολεία με προσλήψεις και συμβάσεις για όλο το σχολικό έτος.

Διεκδικούμε τώρα τους απαραίτητους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών

Κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές και να λειτουργήσουν σε καθημερινή βάση τα σχολεία με όλους τους μαθητές, τηρώντας τους κανόνες ασφαλείας.

Διενέργεια µαζικών επαναλαµβανόµενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους µαθητές που επιθυμούν να υποβληθούν.

Προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς οµάδες. Ίσα δικαιώματα σε αναπληρωτές και μόνιμους εκπαιδευτικούς. Πλήρης 9μηνη άδεια ανατροφής σε νοεδιόριστους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

Εξασφάλιση τώρα όλου του απαραίτητου και αυξημένου αριθµού µόνιµων εργαζοµένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι στοιχειώδεις υγειονοµικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας των σχολείων.

Κάλυψη του 100% των πραγματικών κενών, σε όλες τις δομές με όλους τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς γενικής (δασκάλων, νηπιαγωγών και ειδικοτήτων, ΖΕΠ, τάξεων υποδοχής και Δ.Υ.Ε.Π) και ειδικής αγωγής (δασκάλων, νηπιαγωγών, ειδικοτήτων, παράλληλων στηρίξεων, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) με την άμεση πραγματοποίηση της β’ φάσης των προσλήψεων αναπληρωτών.

Κάλυψη όλων των κενών ώστε να αντιστοιχεί ένας/ μία εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για ένα παιδί. Ο πίνακας να αποτυπώνει τον πραγματικό αριθμό μαθητών που χρήζουν πλήρους παράλληλης στήριξης ανά σχολείο.

Κατάργηση του νόμου Κεραμέως (ν.4692/2020). Κατάργηση κάθε διάταξης για τις κάμερες στην τάξη και τη μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, μετά και τη γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ.

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος 

Γιάννης Πασπαράκης 

Η Γενική Γραμματέας

Σταυρούλα Δατσέρη