Θετικά κινήθηκε η αγορά του Αγίου Νικολάου

7:07 μ.μ. - Παρασκευή, 29 Δεκεμβρίου 2017
07:12 μ.μ. - Παρ, 29/07/2017
Image: Θετικά κινήθηκε η αγορά του Αγίου Νικολάου

Την αναμενόμενη κίνηση, χωρίς μεγάλες διαφοροποιήσεις από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, κατέγραψε και η φετινή χριστουγεννιάτικη αγορά του Αγίου Νικολάου

Όπως δήλωσε στην ΑΝΑΤΟΛΗ ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγίου Νικολάου Οδυσσέας Παπαδάκης, το διήμερο πριν τα Χριστούγεννα η αγορά κινήθηκε με τους αναμενόμενους ρυθμούς, τα καταστήματα πραγματοποίησαν τους προσδοκώμενους τζίρους και «ευχόμαστε, ανάλογα καλά και ακόμη καλύτερα, να κινηθεί η τοπική αγορά και τις τελευταίες μέρες του έτους, μέχρι και την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, για να πάρουμε μια ανάσα ως επιχειρήσεις».
 
Θετικά κινήθηκε, σε γενικές γραμμές, η αγορά τις ημέρες των Χριστουγέννων, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Υπήρξαν, ωστόσο, διαφοροποιήσεις μεταξύ τύπων καταστημάτων, περιοχών, είδους προϊόντων και food και non-food αγαθών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, συνολικά η αύξηση σε σχέση με πέρσι ήταν κατά μέσο όρο της τάξης του 2,5%. Οι μεγάλες επιχειρήσεις έφτασαν ακόμα και το 5-6%, ενώ πολλές επιχειρήσεις ένδυσης δήλωσαν μειώσεις μέχρι και 12%, «ίσως λόγω των επικείμενων εκπτώσεων, που είναι πολύ κοντά στην εορταστική περίοδο», όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ.
 
Πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ήταν γι άλλη μία χρονιά τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, δεύτερα το φαγητό και το ποτό και η τρίτα τα βιβλία και τα παιχνίδια. Ακολούθησαν τα καλλυντικά και οι ηλεκτρονικές συσκευές.
 
Σε ορισμένες κατηγορίες ειδών, όπως π.χ. λευκές συσκευές, η αύξηση ήταν μεγαλύτερη από την αναμενόμενη. Αντίστοιχα και σε είδη με πολύ χαμηλές τιμές, καθώς στα παιχνίδια και τα βιβλία. Για τα περιφερειακά και συνοικιακά εμπορικά καταστήματα και εκείνα με ακριβότερα είδη τα πράγματα ήταν δυσμενή.
 
Για τον κλάδο των τροφίμων η ΕΣΕΕ αναφέρει ότι είναι δύσκολο να διαμορφωθεί μια καθαρή εκτίμηση της εικόνας εξαιτίας δύο δεδομένων: οι «τεκτονικές» αλλαγές που προκλήθηκαν από τις εξαγορές μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ καθώς και το γεγονός ότι πολλοί «Αθηναίοι» μετακινήθηκαν στην περιφέρεια και έτσι έκαναν τις Χριστουγεννιάτικες αγορές τροφίμων σε τοπικές αγορές.
 
«Ωστόσο, 15% των Ελλήνων δυστυχώς δεν μπόρεσαν να αγοράσουν χριστουγεννιάτικα δώρα και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνά κανείς. Πάντως, παρά τη παρατεταμένη οικονομική κρίση, είναι γεγονός ότι οι γιορτινές μέρες άλλαξαν έστω και για λίγο τη ψυχολογία του κόσμου» ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.
 
 Πηγή: anatolh.com