Το αεροδρόμιο Καστελίου έγινε... γαλλική υπόθεση

9:52 π.μ. - Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2020
09:02 π.μ. - Παρ, 28/52/2020
Image: Το αεροδρόμιο Καστελίου έγινε... γαλλική υπόθεση

Ο γαλλικός όμιλος ADP εξαγόρασε το 49% της ινδικής GMR που έχει πάρει το νέο αεροδρόμιο μαζί με την ΤΕΡΝΑ

Και ξαφνικά γίνεται και γαλλική υπόθεση το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι! Το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης θα περάσει τελικά και από γαλλικά χέρια, αφού μεγάλος γαλλικός όμιλος συμφώνησε να εξαγοράσει πολύ μεγάλο ποσοστό, συγκεκριμένα το 49%, του ινδικού ομίλου της GMR Airports, που σε σύμπραξη με τον ελληνικό όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχουν πάρει το έργο κατασκευής του νέου διεθνούς αερολιμένα και των οδικών έργων.

Έτσι λοιπόν, έστω και διά της πλαγίου, έστω διά επιχειρηματικού deal εξαγοράς, θα έχουμε τελικά στο Καστέλι και γαλλική εμπλοκή. Και εμπλοκή μάλιστα όχι οποιωνδήποτε Γάλλων, αλλά της γαλλικής εταιρείας ADP που διαχειρίζεται τα δύο αεροδρόμια στο Παρίσι και διεκδικεί επίσης σημαντικό μερίδιο στη διαχείριση του αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος” των Αθηνών!

Όπως μεταδόθηκε από το πρακτορείο Reuters, ο γαλλικός όμιλος ADP, που εκμεταλλεύεται τα δύο αεροδρόμια στο Παρίσι, ήρθε σε συμφωνία με την GMR για την απόκτηση του 49% της ινδικής εταιρείας έναντι του ποσού των 1,34 δισ. ευρώ.

Η Groupe ADP κατέχει και διαχειρίζεται τα διεθνή αεροδρόμια του Παρισιού “Charles de Gaulle Airport”, Orly και Le Bourget, τα οποία συγκεντρώνονται υπό το σήμα Paris Aéroport από το 2016. Ο εν λόγω γαλλικός όμιλος, σημειωτέον, συγκαταλέγεται μεταξύ των 9 υποψηφίων για την εξαγορά του 30% τής “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών” που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Η GMR Airports έχει χαρτοφυλάκιο επτά αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και ποσοστό στην εταιρεία κατασκευής και διαχείρισης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Όπως έχουμε γράψει, στην εταιρεία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι κατά την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης συμμετέχουν με τα εξής ποσοστά: Ελληνικό Δημόσιο 45,90%, ΤΕΡΝΑ Α.Ε. 32,46% και GMR Airports Ltd 21,64%.

Το ποσοστό συμμετοχής του ινδικού κολοσσού αφορά στην εταιρεία του νέου αεροδρομίου και στη μελλοντική διαχείριση-εκμετάλλευση του νέου αερολιμένα και όχι στο αμιγώς κατασκευαστικό έργο, το οποίο όπως έχει αποσαφηνιστεί έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου ο ελληνικός όμιλος της ΤΕΡΝΑ.

Θυμίζουμε ότι ο ινδικός όμιλος είχε μπει αρχικά με ποσοστό συμμετοχής 10% στο κοινοπρακτικό σχήμα, στο οποίο ο ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ποσοστό 90%. Στην πορεία ωστόσο, κατόπιν αιτήματος των Ινδών, η ΤΕΡΝΑ μεταβίβασε το 30% των μετοχών προς την GMR, κάτι που σημαίνει πως η εσωτερική αναλογία των δύο συμπαικτών-επενδυτών διαμορφώθηκε στο 60% για την ελληνική εταιρεία και σε ποσοστό 40% για τον ινδικό όμιλο.

Η εξέλιξη με την αύξηση του μετοχικού μεριδίου της GMR ήταν, πάντως, αναμενόμενη και είχε προαναγγελθεί από την ινδική αντιπροσωπία κατά την υπογραφή, στα τέλη του Φεβρουαρίου του 2019, της σύμβασης παραχώρησης του έργου στο Δημοτικό Κατάστημα Καστελίου.

Έτσι λοιπόν φτάσαμε στην τελική διαμόρφωση των ποσοστών κατά 45,9% για το Ελληνικό Δημόσιο, κατά 32,46% για την ΤΕΡΝΑ και κατά 21,64% για την ινδική GMR Airports Ltd, της οποίας ποσοστό 49% εξαγόρασε πλέον ο γαλλικός όμιλος της ADP.

Σε δύο φάσεις το deal

Σύμφωνα με την ADP, η παρούσα εξαγορά είναι σύμφωνη με τη στρατηγική της εταιρείας για δραστηριοποίηση σε χώρες με ταχέως αναπτυσσόμενη εναέρια κυκλοφορία.

Επίσης, τονίζεται ότι η ολοκλήρωση της συμφωνίας θα πραγματοποιηθεί με την καταβολή μετρητών και, εφόσον κριθεί απαραίτητο, θα χρηματοδοτηθεί μέσω δανείων.

«Αυτή η εξαγορά αποτελεί μέρος της δραστηριοποίησης του ομίλου σε μία από τις πιο δυναμικές και υποσχόμενες χώρες της Ασίας», σχολίασε ο επικεφαλής της ADP, Augustin de Romanet.

Το deal, όπως γνωστοποίησε η ADP, θα ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις. Στην α’ φάση θα γίνει η εξαγορά μεριδίου 24,99% τις αμέσως προσεχείς ημέρες και στη β’ η εξαγορά 24,01%, το οποίο υπόκειται υπό την έγκριση των ρυθμιστικών Αρχών.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η ADP θα κατέχει από κοινού την GMR Airports με την GMR Infrastructure Limited, η οποία θα διατηρήσει το μερίδιο του 51% και τον έλεγχο της εταιρείας. Η συμφωνία έχει κάνει τον γύρο του κόσμου, κεντρίζοντας άρδην το ενδιαφέρον και όχι άδικα. Ενδεικτικό των μεγάλων μεγεθών για τα οποία μιλάμε είναι το ότι το οικονομικό έτος που έληξε την 1η Μαρτίου 2019 η GMR Airports σημείωσε κέρδη 205 εκατ. ευρώ και έσοδα 715 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, η ADP κατέγραψε έσοδα ύψους 4,7 δισ. ευρώ.

neakriti.gr