
Ο Αντιδήμαρχος Ιεράπετρας μιλά στον Ηχώ 99,8 για τις θερινές ανάγκες καθαριότητας, την τουριστική στρατηγική και τις ενστάσεις για ιδιωτικοποίηση
Έκτακτες λύσεις για την καθαριότητα λόγω καλοκαιρινής πίεσης
Σημαντικές επισημάνσεις και παρεμβάσεις έκανε ο Αντιδήμαρχος Ιεράπετρας κ. Γεώργιος Χατζάκης, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή "Καλημέρα Λασίθι" του Ηχώ 99,8, για τα ζητήματα καθαριότητας, τις προσωρινές συμβάσεις με ιδιώτες, τις αντιδράσεις των εργαζομένων, καθώς και τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής.
Ο κ. Χατζάκης διευκρίνισε εξαρχής πως η ανάθεση σε ιδιώτες συγκεκριμένων υπηρεσιών καθαριότητας δεν αποτελεί μόνιμη πολιτική επιλογή της δημοτικής αρχής, αλλά μία λύση ανάγκης για να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες της καλοκαιρινής περιόδου. Όπως ανέφερε, «δεν προλαβαίνουμε να τρέξουμε τις διαδικασίες για να προσλάβουμε προσωπικό ή να προμηθευτούμε τον αναγκαίο εξοπλισμό. Συνεπώς, δίνουμε προσωρινά λύση, παράλληλα με τις διαδικασίες για την ενίσχυση της Υπηρεσίας Καθαριότητας».
Αντιδράσεις, εργαζόμενοι και νομικά εμπόδια
Απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης και του Συλλόγου Εργαζομένων, που βλέπουν στην απόφαση αυτή μια ενδεχόμενη «κερκόπορτα» για ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας, ο κ. Χατζάκης τόνισε πως οποιαδήποτε μονιμότερη επιλογή απαιτεί σοβαρή μελέτη, κοστολόγηση και θεσμική επεξεργασία. «Δεν μπορείς να δώσεις έτσι απλά σε ιδιώτες το σύνολο ή μέρος της καθαριότητας. Χρειάζεται μελέτη κόστους-οφέλους, πρόβλεψη και σχεδιασμός. Υπάρχει κίνδυνος να πληρώνουμε περισσότερα και να μην έχουμε καλύτερη υπηρεσία», σημείωσε.
Όσον αφορά τις προσλήψεις, παραδέχθηκε πως έχουν προκύψει εμπόδια λόγω δικαστικών αποφάσεων. Ειδικότερα, σύμβαση εργαζομένων οκτάμηνης διάρκειας δεν παρατάθηκε, καθώς ο αρμόδιος δικαστής δεν δέχτηκε το αίτημα, παρά τη θετική στάση του Δήμου. «Είναι θέμα ερμηνείας και διάθεσης του δικαστή», είπε χαρακτηριστικά, ενώ υπενθύμισε πως ο Δήμος Αθηναίων αντιμετώπισε με πιο ευέλικτο τρόπο το ίδιο θέμα.
Αναγκαία η ανανέωση του στόλου απορριμματοφόρων και η αναζήτηση χρηματοδότησης
Ειδική αναφορά έγινε και στην κατάσταση του στόλου απορριμματοφόρων του Δήμου, με τον αντιδήμαρχο να εξηγεί ότι τα περισσότερα οχήματα είναι δεκαπενταετίας, με μόλις τρία νεότερης ηλικίας. Ο Δήμος εξετάζει την αγορά δύο νέων απορριμματοφόρων, αναζητώντας και χρηματοδοτικά εργαλεία από προγράμματα ή ίδια έσοδα. Παράλληλα, δίνεται προτεραιότητα σε λύσεις για την κάλυψη των αυξημένων καλοκαιρινών αναγκών.
Η λειτουργία των προστίμων και η ανάγκη παραδειγματισμού
Για το ζήτημα των προστίμων, ο κ. Χατζάκης τόνισε ότι «ο στόχος δεν είναι να γεμίσουμε τα ταμεία του Δήμου, αλλά να περάσουμε ένα σαφές μήνυμα πειθαρχίας». Επισήμανε ότι τα σοβαρότερα πρόστιμα αφορούν περιπτώσεις απόρριψης μπαζών και απορριμμάτων σε ρέματα και ευαίσθητες περιοχές. «Αν δεν υπάρχει φόβος ποινής, δεν θα αλλάξει η συμπεριφορά. Και ο Δήμος πρέπει πρώτος να δείξει το καλό παράδειγμα, να δώσει την εικόνα του νοικοκυρεμένου και καθαρού χώρου», σημείωσε.
Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη αμοιβαίου σεβασμού: «Ο Δήμος πρέπει να είναι εντάξει απέναντι στους δημότες και οι δημότες απέναντι στον Δήμο. Δεν μπορεί ο καθένας να αφήνει τα σκουπίδια του δίπλα στον κάδο ή να πετάει τα μπάζα του όπου βρει».
Η Χρυσή, η προσβασιμότητα και ο ρόλος της Περιφέρειας
Σε ερώτηση για την προβλήτα στη Χρυσή, διευκρίνισε ότι τα απαιτούμενα χρήματα (3.000 ευρώ) έχουν ήδη εγγραφεί στον προϋπολογισμό του Δήμου, κατόπιν αιτήματος της Περιφέρειας. Η αρμοδιότητα πλέον ανήκει στην Περιφέρεια, ενώ ο Δήμος είναι έτοιμος να συμβάλει όταν του ζητηθεί. Για την κατάσταση του νησιού και την αδυναμία πρόσβασης, ανέφερε πως η απαγόρευση προσέγγισης δυσκολεύει σημαντικά ακόμη και τις βασικές παρεμβάσεις καθαριότητας.
Ισχυρή τουριστική δυναμική και προβολή της Ιεράπετρας
Αναφερόμενος στον τουρισμό, ο αντιδήμαρχος σημείωσε την αυξημένη τουριστική κίνηση ήδη από τον Απρίλιο, αποδίδοντάς την τόσο στις ιδιωτικές επενδύσεις όσο και στις στοχευμένες δράσεις προβολής του Δήμου. Τόνισε την επιτυχημένη παρουσίαση της Ιεράπετρας στη γενική συνέλευση του Δικτύου Αναπτυσσόμενων Πόλεων, καθώς και την εξέλιξη του στρατηγικού σχεδιασμού τουριστικής ταυτότητας.
«Δουλεύουμε για να αποκτήσει η Ιεράπετρα μια ξεχωριστή ταυτότητα, με σύγχρονα μέσα προβολής και συνεργασία με επαγγελματίες του τουρισμού», ανέφερε, προαναγγέλλοντας εξελίξεις προς τον Σεπτέμβριο. Δεν έκρυψε, μάλιστα, τη διάθεση να αξιοποιηθούν και δημιουργικοί τρόποι προώθησης, λέγοντας χαριτολογώντας ότι ίσως η Ιεράπετρα χρειάζεται και τη… δική της σοκολάτα!
Σεβασμός στον δημόσιο χώρο και ευθύνη όλων
Ο κ. Χατζάκης κατέληξε λέγοντας ότι απαιτείται συνεργασία όλων για να βελτιωθεί η εικόνα της πόλης: «Ο Δήμος δεν μπορεί να είναι αστυνομία πίσω από κάθε πολίτη. Αν σεβαστούμε όλοι τον δημόσιο χώρο, θα σεβαστούμε και τον ίδιο μας τον εαυτό».