Χατζημαρκάκης: Έως το 2028 τα πρώτα υδρογονάδικα στον ΒΟΑΚ - Ένα στην Παχειά Άμμο

12:30 μ.μ. - Τετάρτη, 20 Δεκεμβρίου 2023
12:12 μ.μ. - Τετ, 20/30/2023
Image: Χατζημαρκάκης: Έως το 2028 τα πρώτα υδρογονάδικα στον ΒΟΑΚ - Ένα στην Παχειά Άμμο

Ο Γιώργος Χατζημαρκάκης υπεύθυνος της Hydrogen Europe φιλοξενήθηκε σήμερα στον Ηχώ 99,8 σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για το υδρογόνο

Με την Κρήτη να είναι στο επίκεντρο για το ενεργειακό ο κ. Γιώργος Χατζημαρκάκης υπεύθυνος της Hydrogen Europe φιλοξενήθηκε σήμερα στον Ηχώ 99,8 σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για το υδρογόνο. Καταρχάς τοποθετήθηκε για τα όσα συζητούνται σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο για τις τελευταίες καινοτομίες, πολιτικές και εξελίξεις στον τομέα του υδρογόνου. Μίλησε για θέματα που αφορούν την παραγωγή, αποθήκευση και χρηματοδότηση του υδρογόνου αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ανέλυσε πως Σαουδική Αραβία και Αίγυπτος παράγουν υδρογόνο πχ στην Αίγυπτο με αμμωνία και πως θα μπορούσε αυτό μέσω της Κρήτης, ως κόμβος, να μεταφερθεί και προς τη χώρα και προς την Ευρώπη, πχ μέσω του αγωγού East Med. Στην Κρήτη είμαστε κοντά στην Αίγυπτο, η οποία έχει αναπτύξει ΑΠΕ και την εκδοχή της αμμωνίας. Στον Αθερινόλακκο φτιάχνουμε ρεύμα με μαζούτ. Με την αμμωνία κάνουμε το ίδιο, παράγουμε δηλαδή αμμωνία χωρίς εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα. Ο κόσμος πρέπει να αντιληφθεί ότι φεύγουμε, πρέπει να φύγουμε από τα ορυκτά, πετρέλαιο, μαζούτ και πάμε σε κάτι νέο, καθαρό. Δεν έχουμε επιλογή, πρέπει να αποθηκεύσουμε ενέργεια. Και το Υδρογόνο εδώ παίζει πολύ σημαντικό ρόλο.

Εκτιμάται ότι η παγκόσμια ζήτηση για καθαρό υδρογόνο αναμένεται να φτάσει τους 500-680 εκατομμύρια τόνους τα επόμενα χρόνια σε ένα βάθος χρόνου περίπου ως το 2050. Θα πρέπει όμως να υπάρξει μια σειρά ενεργειών και δράσεων για υποστήριξη της ανάπτυξης της αλυσίδας του υδρογόνου. Υπάρχει οδηγία που προβλέπει ότι μέχρι το 2030 θα έχουμε σε όλη την Ευρώπη 650 -700 περίπου στάσεις, «υδρογονάδικα», αναγκαστικά βάση της οδηγίας.  Στην Κρήτη θα μπορούν να γίνουν τουλάχιστον 3 «υδρογονάδικα» σε Χανιά, Ρέθυμνο , Ηράκλειο, με στόχευση και στην Παχειά Άμμο στο Λασίθι. Θα συνδέονται με τον ΒΟΑΚ και θα μπορούν να δίνουν υδρογόνο σε λεωφορεία, φορτηγά και κάποια αυτοκίνητα. Το υδρογόνο έχει γίνει τόσο σημαντικό και οι εταιρείες πρέπει να παρουσιάσουν λύσεις και προϊόντα και αυτό κάνουμε από πλευράς μας.   Ωστόσο  η Ελλάδα δεν έχει  στρατηγική για το υδρογόνο. Ούτε η Λιθουανία. Αν και ο πρωθυπουργός κ. Κ. Μητσοτάκης είναι ανοιχτός απεναντι στο υδρογόνο δυστυχώς δεν βλέπουμε την ίδια θέρμη από  πλευράς του Θ. Σκυλακάκη. Το υδρογόνο θα έρθει στην Ελλάδα. εάν συνεχίσουμε με αυτή την πολιτική, θα έρθει με μεγάλη καθυστέρηση, είπε μεταξύ άλλων.