Απεργία φορτηγών από τις 21 Δεκεμβρίου – Προειδοποίηση για κλιμάκωση από την ΟΦΑΕ

1:51 μ.μ. - Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου 2025
01:12 μ.μ. - Δευ, 15/51/2025
Image: Απεργία φορτηγών από τις 21 Δεκεμβρίου – Προειδοποίηση για κλιμάκωση από την ΟΦΑΕ

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος, Απόστολος Κενανίδης, μιλώντας στο ΗΧΩ, αναλύει τα αιτήματα του κλάδου και ξεκαθαρίζει ότι αν δεν υπάρξουν άμεσες λύσεις από την κυβέρνηση, οι κινητοποιήσεις θα ενταθούν, με σοβαρές επιπτώσεις και στη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων.

Την απόφαση του κλάδου των φορτηγών αυτοκινητιστών να προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις από τις 21 Δεκεμβρίου, με προοπτική κλιμάκωσης εφόσον δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους, ανέλυσε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης, μιλώντας στην πρωινή δημοσιογραφική εκπομπή του ΗΧΩ.

Ακούστε παρακάτω τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος

Όπως τόνισε, οι κινητοποιήσεις δεν στοχεύουν στο κλείσιμο δρόμων, αλλά στην ανάδειξη των σοβαρών και χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος, τα οποία επηρεάζουν άμεσα και την αγροτική παραγωγή, ειδικά σε περιοχές όπως η Ιεράπετρα. Να θυμίσουμε  ότι καθημερινά περίπου 120 φορτηγά-ψυγεία μεταφέρουν αγροτικά προϊόντα από την Ιεράπετρα προς το λιμάνι του Πειραιά, γεγονός που δείχνει τη σημασία της ομαλής λειτουργίας των μεταφορών για τον πρωτογενή τομέα και την αγορά.

Ο κ. Κενανίδης ανέδειξε το υψηλό κόστος λειτουργίας των μεταφορών, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών στην Ευρώπη, με μέσο όρο ηλικίας τα 23,5 έτη, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη ο μέσος όρος είναι περίπου 12 χρόνια. Παράλληλα, κατήγγειλε ότι ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες επιδοτείται το καύσιμο και η ανανέωση του στόλου, στην Ελλάδα δεν υπάρχει καμία ουσιαστική στήριξη, ενώ οι τράπεζες απαιτούν δυσβάσταχτες εγγυήσεις για τη χρηματοδότηση νέων οχημάτων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στις νέες ρυθμίσεις για τα όρια ταχύτητας και τις ώρες οδήγησης, σημειώνοντας ότι επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές: χώροι στάθμευσης, πρατήρια καυσίμων, σημεία ξεκούρασης και βασικές υποδομές υγιεινής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως είπε, αποτελεί η Εγνατία Οδός, μήκους περίπου 700 χιλιομέτρων, όπου οι υποδομές είναι ελάχιστες και ανεπαρκείς.

Ο Πρόεδρος της ΟΦΑΕ υπογράμμισε ότι τα αιτήματα του κλάδου είναι αυτονόητα και αφορούν τόσο την επιβίωση των επαγγελματιών όσο και τη συγκράτηση του κόστους μεταφοράς, ώστε να μην μετακυλίεται στους καταναλωτές και στα προϊόντα.

Τέλος, ξεκαθάρισε ότι αν δεν υπάρξει άμεση συνάντηση με τα αρμόδια υπουργεία και ουσιαστικές λύσεις, οι κινητοποιήσεις από τις 21 Δεκεμβρίου ενδέχεται να εξελιχθούν σε απεργία διαρκείας.