Από 150.000 ευρώ πρόστιμο σε Wind, Vodafone, OTE και Cosmote για ενοχλητικές κλήσεις

7:04 μ.μ. - Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2018
07:10 μ.μ. - Πέμ, 18/04/2018
Image: Από 150.000 ευρώ πρόστιμο σε Wind, Vodafone, OTE και Cosmote για ενοχλητικές κλήσεις

Στην επιβολή του μέγιστου δυνατού προστίμου στις τηλεφωνικές εταιρείας της Wind, της Vodafone, της Cosmote και του ΟΤΕ προχώρησε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, κατόπιν μεγάλου αριθμού παραπόνων για μη ζητηθείσες τηλεφωνικές κλήσεις των εταιρειών

Στην επιβολή του μέγιστου δυνατού προστίμου στις τηλεφωνικές εταιρείας της Wind, της Vodafone, της Cosmote και του ΟΤΕ προχώρησε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, κατόπιν μεγάλου αριθμού παραπόνων για μη ζητηθείσες τηλεφωνικές κλήσεις των εταιρειών, με σκοπό την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Παρότι ο νόμος δίνει το δικαίωμα στους συνδρομητές να ζητούν την εξαίρεσή τους από τα μητρώα των εταιρειών, επιμένουν να μην συμμορφώνονται.
 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Αρχή, ελέγχθηκε η δραστηριότητα των τεσσάρων εταιρειών με επιτόπιο έλεγχο, τόσο στις εγκαταστάσεις των ίδιων των εταιρειών, όσο και στις εγκαταστάσεις συνεργαζόμενων με αυτές εταιρειών πραγματοποίησης τηλεφωνικών κλήσεων.
 
Όπως αναφέρει η Αρχή, συνέλεξε πλήρη αρχεία των κλήσεων που διενεργήθηκαν, και από την αντιπαραβολή με τα μητρώα «οpt-out» που προβλέπει η νομοθεσία (άρθρο 11 του νόμου 3471/2006) και τηρούν οι εταιρείες Wind, Vodafone, OTE και Cosmote, προέκυψε μεγάλος αριθμός μη νόμιμων κλήσεων. 
 
Σύμφωνα με την Αρχή, το «opt-out» σημαίνει ότι τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα μπορούν να απευθύνουν τις αντιρρήσεις τους, όσον αφορά την επεξεργασία των δεδομένων τους, είτε ειδικά, απευθείας στον υπεύθυνο επεξεργασίας (διαφημιζόμενο), είτε γενικά, μέσω της εγγραφής τους στον ειδικό κατάλογο συνδρομητών του εκάστοτε παρόχου τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών (σταθερής και κινητής τηλεφωνίας). Ειδικότερα, στο άρθρο 11 παρ. 2 του ν. 3471/2006 προβλέπεται η δημιουργία μητρώων «opt-out» σε κάθε πάροχο. Ο συνδρομητής μπορεί να δηλώσει ατελώς στον δικό του πάροχο ότι δεν επιθυμεί να λαμβάνει τηλεφωνήματα για απευθείας εμπορική προώθηση. Ο κάθε πάροχος υποχρεούται να τηρεί δημόσιο μητρώο με αυτές τις δηλώσεις (μητρώο «opt-out»), στο οποίο έχει πρόσβαση όποιος ενδιαφέρεται να το χρησιμοποιήσει για απευθείας εμπορική προώθηση.
 
Παράλληλα, η Αρχή «εξέτασε τις διαδικασίες που εφαρμόζoυν οι εν λόγω εταιρείες και έκρινε ότι, αν και έχουν βελτιώσει κάποιες από αυτές, δεν εφαρμόζουν στην πράξη κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την πλήρη νομιμότητα της δράσης τους, ενώ είχαν στη διάθεσή τους ικανό χρονικό διάστημα από την έκδοση και κοινοποίηση των Αποφάσεων 66, 65, 63 και 64/2016, αντίστοιχα για κάθε εταιρεία, οι οποίες είχαν πραγματευθεί το ίδιο ζήτημα».
 
Σημειώνεται πως, με βάση τις παραπάνω αποφάσεις, για τους ίδιους λόγους, η Αρχή επέβαλε το 2016 πρόστιμο 28.000 ευρώ στη Wind και 12.000 στη Vodafone, ενώ απηύθυνε συστάσεις στον ΟΤΕ και την Cosmote.
 
 
thepressproject.gr