Και νέα προσφυγή για τον ΒΟΑΚ: Μετά τον Δήμο Ηρακλείου και ο Δήμος Μαλεβιζίου στο ΣτΕ για την υπογειοποίηση

9:06 π.μ. - Πέμπτη, 25 Μαΐου 2023
09:05 π.μ. - Πέμ, 25/06/2023
Image: Και νέα προσφυγή για τον ΒΟΑΚ: Μετά τον Δήμο Ηρακλείου και ο Δήμος Μαλεβιζίου στο ΣτΕ για την υπογειοποίηση

«Βόμβα» και από τον Μποκέα για τον νέο αυτοκινητόδρομο και το κομμάτι που διέρχετια νοτίως του αστικού ιστού - Όπως αποκαλύπτει το neakriti.gr, φαίνεται να “κλειδώνει” από πλευράς Δήμου Μαλεβιζίου η απόφαση προσφυγής στο ΣτΕ, με βασικό αίτημα την εν μέρει έστω υπογειοποίηση του νέου αυτοκινητόδρομου

Εν μέρει έστω υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ στο δικό του γεωγραφικό κομμάτι αναμένεται να ζητήσει μέσω της Δικαιοσύνης ο Δήμος Μαλεβιζίου, που προσανατολίζεται στο να προχωρήσει άμεσα σε κίνηση- “ματ” με την κατάθεση προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη λεγόμενη παράκαμψη Ηρακλείου του νέου αυτοκινητόδρομου...

Στον Δήμο Μαλεβιζίου προβληματίζονται, είναι η αλήθεια, εδώ και πολύ καιρό για το θέμα της πρόσβασης-διασύνδεσης μεταξύ των βόρειων και νότιων περιοχών και τα ζητήματα που προκύπτουν με τις κάτω διαβάσεις του ΒΟΑΚ. Το στίγμα του προβληματισμού και της ανησυχίας το είχε δώσει χαρακτηριστικά σε σχετική προ μηνών ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης για την ΜΠΕ της παράκαμψης Ηρακλείου του νέου ΒΟΑΚ ο ίδιος ο δήμαρχος Μαλεβιζίου.

Ο Μενέλαος Μποκέας είχε χαρακτηρίσει τότε θετικό γεγονός για το ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα του Γαζίου τη δημιουργία του νέου κόμβου για την πρόσβαση προς το ΠΑΓΝΗ, τονίζοντας όμως πως θα πρέπει να προβλεφθεί η σύνδεση των βόρειων με τις νότιες οικιστικές ενότητες, είτε με υπόγειες διαβάσεις είτε με παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Με φόντο τον σοβαρό προβληματισμό για τη σύνδεση βόρειων και νότιων οικιστικών ενοτήτων, αλλά και το γεγονός πως ο ΒΟΑΚ αποτελεί ένα έργο με αποτύπωμα δεκαετιών μπροστά, εδώ και καιρό στον Δήμο Μαλεβιζίου έχουν βάλει στο “μικροσκόπιο” και σκέφτονται σοβαρά την προοπτική να διεκδικήσουν καλύτερες προδιαγραφές για το τμήμα του αυτοκινητόδρομου που θα διέρχεται στη δική τους γεωγραφική επικράτεια.

Να διεκδικήσουν προδιαγραφές ενοποίησης του οικιστικού χώρου, που θα συνάδουν με ένα τέτοιο αναπτυξιακό έργο σε βάθος των επόμενων δεκαετιών, μέσω του μοναδικού “χαρτιού” που έχουν. Δηλαδή της ελληνικής Δικαιοσύνης!

Στον καμβά αυτό λοιπόν, όπως αποκαλύπτει σήμερα το neakriti.gr, φαίνεται πως η σκέψη που “κυοφορείται” εδώ και καιρό βρίσκεται πλέον σε προχωρημένο επίπεδο και μοιάζει να “κλειδώνει” η απόφαση για νομική κίνηση από πλευράς του Δήμου Μαλεβιζίου, εν προκειμένω για προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Προσφυγή που, εφόσον όντως γίνει, δε θα είναι πάντως η μοναδική για την παράκαμψη Ηρακλείου, καθώς, όπως έχουμε γράψει, προσφυγή στο ΣτΕ ετοιμάζει και ο Δήμος Ηρακλείου, που θα επιδιώξει έτσι να ανατρέψει την απόρριψη της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου υπέρ της τμηματικής υπογειοποίησης του αυτοκινητόδρομου σε επιλεγμένα αστικά τμήματα, υπογειοποίηση που, εφόσον υλοποιηθεί, θα αποτελέσει ένα μερικό “αντίβαρο” στην παράδοξη, αντιαναπτυξιακή εικόνα διχοτόμησης του πολεοδομικού συγκροτήματος του Ηρακλείου από τον ΒΟΑΚ.

Το σκεπτικό πίσω από τη σχεδόν ειλημμένη απόφαση του Δήμου Μαλεβιζίου για την κατάθεση προσφυγής κατά της ΜΠΕ θα αφορά στην ανάγκη διόρθωσης της στρεβλής εικόνας διχοτόμησης του δήμου.

Ουσιαστικά θα ζητήσει να υπογειοποιηθεί έστω κι εν μέρει ο νέος ΒΟΑΚ, όπως θα διέρχεται το ευρύτερο οικιστικό συγκρότημα του Γαζίου.

Ήδη δόθηκε ένα σχετικό “σήμα” σε επίπεδο Οικονομικής Επιτροπής και το θέμα αναμένεται να έρθει προσεχώς προς απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Μαλεβιζίου, που βεβαίως, εφόσον επικυρωθεί η σκέψη για προσφυγή, θα κληθεί να αποφασίσει την ανάθεσή της σε εξειδικευμένο νομικό γραφείο.

Εξειδικευμένο νομικό γραφείο αναζητά ο Δήμος Ηρακλείου

Εξειδικευμένο νομικό γραφείο αναζητά, άλλωστε, για τον ίδιο σκοπό, την κατάθεση προσφυγής στο ΣτΕ, που είναι πολύπλοκη νομικά, και ο Δήμος Ηρακλείου, που έχει αποφασίσει, μετά από πρωτοβουλία και αρχικό αίτημα του επικεφαλής της παράταξης “Συνεργασία για το Ηράκλειο” Ευριπίδη Κουκιαδάκη, τα εξής: «Την άσκηση αιτήσεως ακυρώσεως ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά της με αριθ. ΑΠ: οικ. ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/27000/1783/6-4-20023 (σε ορθή επανάληψη στις 26- 4-2023), με ΑΔΑ: 917Η4653Π8 - ΤΛ9, τροποποίηση της υπ’ αριθ. 68871/4636/20-7-2022 ΑΔΑ: 6ΨΝ34653Π8 - ΔΡΧ, Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για το έργο “Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ): τμήμα Χανιά-Ηράκλειο”, ως προς την ενσωμάτωση των υφιστάμενων υποτμημάτων των παρακάμψεων Χανίων- Ρεθύμνου- Ηρακλείου του ΒΟΑΚ και κάθε σχετικής διοικητικής πράξης, για τον λόγο που αναφέρεται στη γνωμοδότηση του δικηγόρου του Δήμου κ. Μανόλη Καρνίκη και

- Την ανάθεση της υπόθεσης αυτής (άσκηση αιτήσεως ακυρώσεως, παράσταση κατά την εκδίκασή της στο δικαστήριο κ.λπ.) σε δικηγόρο (εκτός της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου), λόγω του ότι τα ζητήματα αυτής έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του Δήμου και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία».

Η παράκαμψη Ηρακλείου του ΒΟΑΚ

Η παράκαμψη Ηρακλείου του νέου ΒΟΑΚ ξεκινά από την περιοχή των Ληνοπεραμάτων, διέρχεται νότια της περιοχής του Γαζίου και βόρεια της Πανεπιστημιούπολης Ηρακλείου και του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ηρακλείου. Συνεχίζει εντός του αστικού ιστού της πόλης του Ηρακλείου νότια των Πολεοδομικών Ενοτήτων Θερίσου, Μασταμπά, Ατσαλένιου, Μπεντεβή, Κατσαμπά και Νέας Αλικαρνασσού και βόρεια των Πολεοδομικών Ενοτήτων Μεσαμπελιών-Φορτέτσας και Αγίου Ιωάννη.

Προχωρώντας προς τα ανατολικά, η χάραξη συνεχίζει στη Δ.Ε. Νέας Αλικαρνασσού του δήμου Ηρακλείου, περνάει νότια από τον οικισμό Καρτερού και στη συνέχεια διασχίζει τη Δ.Ε. Γουβών.

neakriti.gr