
«Διαβαθμισμένα και προσιτά τα θέματα των Μαθηματικών» - Τι δήλωσε η Ειρήνη Χατζηδάκη από το Φροντιστήριο "Πρότυπο" στον Ηχώ 99,8
Για τα θέματα των Μαθηματικών στα φετινά Πανελλαδικά εξετάστηκαν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου και οι πρώτες εντυπώσεις δείχνουν ένα διαγώνισμα καλά διαβαθμισμένο και αναμενόμενο για καλά προετοιμασμένους μαθητές, σύμφωνα με όσα ανέφερε η μαθηματικός του Φροντιστηρίου «Πρότυπο», κ. Κατερίνα Πουλή, στην πρωινή εκπομπή του Ηχώ 99,8 «Καλημέρα Λασίθι».
Όπως εξήγησε η κ. Πουλή, το διαγώνισμα ήταν στη λογική των προηγούμενων ετών, με σαφή κλιμάκωση της δυσκολίας από το πρώτο μέχρι το τέταρτο θέμα. Το πρώτο θέμα βασίστηκε στην κλασική θεωρία του σχολικού βιβλίου, με σωστά διατυπωμένα ερωτήματα τύπου σωστό/λάθος, ενώ, όπως σημείωσε, «ένας καλά διαβασμένος μαθητής δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα, αρκεί να προσέξει τη διατύπωση και τις εκφράσεις του σχολικού βιβλίου».
Το δεύτερο θέμα κινήθηκε σε βασικά σημεία της ύλης, ενώ τα θέματα Β και Γ – όπως είπε – ήταν ουσιαστικά παρμένα από το σχολικό βιβλίο και αναμενόμενα για όσους έχουν μελετήσει μεθοδικά. Στο υποερώτημα Β4, τόνισε, απαιτούνταν λίγο μεγαλύτερη αντίληψη, χωρίς όμως να είναι κάτι εξεζητημένο.
Αναφερόμενη στο θέμα Γ, έκανε λόγο για «βασικές γνώσεις και ωραία δομή», με το ερώτημα Γ4 να συνεχίζει την παράδοση των τελευταίων ετών, όπου απαιτείται πιο σύνθετη σκέψη, χωρίς να ξεφεύγει από τα όρια της σχολικής ύλης.
Ειδική αναφορά έκανε στο τέταρτο θέμα, το οποίο χαρακτήρισε «σύνθετο και απαιτητικό». Όπως εξήγησε, «τα ερωτήματα οδηγούν βήμα-βήμα τον μαθητή, αλλά για να τα διαχειριστεί σωστά χρειάζεται πολύ καλή κατανόηση των εννοιών και εξοικείωση με τη διαδικασία». Το ερώτημα Δ4, σύμφωνα με την κ. Πουλή, ήταν εκείνο που ξεχώρισε ως το πιο απαιτητικό του διαγωνίσματος, καθώς ζητούσε από τους μαθητές να συνδυάσουν και να εφαρμόσουν προϋπάρχουσες γνώσεις.
Η κ. Πουλή στάθηκε και στην ψυχολογική διάσταση της εξέτασης, σημειώνοντας πως «ακόμη και πολύ καλά προετοιμασμένα παιδιά μπορεί να χάσουν την ψυχραιμία τους και να “κολλήσουν”», επισημαίνοντας τη σημασία της ψυχραιμίας κατά τη διάρκεια του διαγωνίσματος.
Κλείνοντας, τόνισε πως το φετινό διαγώνισμα ήταν διαβαθμισμένο και είχε στόχο να αναδείξει τους καλά προετοιμασμένους μαθητές, εκείνους που έχουν εμπεδώσει τη θεωρία και έχουν ασκηθεί ουσιαστικά στην πράξη. «Όσοι μαθητές έχουν δουλέψει μεθοδικά, δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερες δυσκολίες», ανέφερε.
Η παρουσία της κ. Πουλή ολοκλήρωσε την παρέμβαση του Φροντιστηρίου «Πρότυπο» στην εκπομπή «Καλημέρα Λασίθι», όπου και παρουσιάστηκε συνολικά η εικόνα των εξεταζόμενων μαθημάτων της ημέρας.